Plutseliten :) Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Ringte trygdekontoret idag da jeg ikke har mottatt særtilskudd fra exen for datterens briller. Det er 4 mnd siden jeg søkte.Saksbehandleren hadde sluttet,men en ny flink dame hadde tatt over saken...for ja,desverre har det blitt en sak Han nekter å betale og har satt i gang et stort apparat,der han stiller i tvil det øyelegen mente,prisen på brillene,nødvendigheten med briller og mange andre usakligheter. Han har fått frist ut uken å fremskaffe dokumentasjon på inntekt....og det er trist,for han prøver med det å lure seg unna.Saksbehandleren virket proff,og hun skulle nå innhente de opplysningene selv. Det er lurt tenker jeg. I tillegg skylder han mange tusen i bidrag. Frusten går på hvordan kan det gå til at man blir sånn Det handler selvfølgelig ikke bare om penger.Men det er hans eget barn det er snakk om,og så sette igang et helvete pga et par briller som hun trenger når hun leser pga bla hodepine. Han har ikke kontaktet datteren sin siden september. Han ringte hverken til jul eller til bursdagen hennes.Og jeg fikk en 4 siders hatmail fra hans samboer for et par uker siden...den kom etter en kort,saklig mail fra meg til han der jeg informerte om en operasjon,skolevalg og brillene. Det ene som sto i mailen var.. "om min samboer var klar over at jeg satt å skrev mail til exen midt på natten,og om jeg elsket han enda En annen ting var at datteren var en manipulerende bortskjemt unge,som selv hadde tatt et valg da hun ikke hadde sendt pappan sin farsdagsgave,eller hadde nevnt han i talen sin på konfirmasjonen... Jeg vet at det bare er å ignorere og le av....men jeg blir så sint..så ufattelig sint at jeg nå egentlig har lyst til å sende en lang sint mail skrevet med STORE bokstaver der jeg forteller dem akkurat hva jeg mener... Men det tjener jo til ingenting,det er det verste. Spørs om jeg klarer å la være......
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Ååååååååååååå blir så sint på deres vegne. Og kjenner at jeg er veldig glad som ikke har barn med noen ex.... Mannen min har nettopp byttet glass i sine briller, vips 6300,- takk. Så forstår deg godt. Men som du sier, ikke nødvendigvis pengene, men at det slutter ikke å være hans barn selvom han har fått seg en aldri så "sjarmerende" samboer.... Hvordan er det mulig å ignorere barna sine??? Jeg kan jo forstå at man er dritt lei en ex, er vel derfor det blir slutt....Men barna blir jo ikke borte fordi om man lukker øynene for de.. Håper saksbehandler tar tak. Dessverre så kjenner jeg mange som er i samme situasjon. Exen til søsteren min har ennå aldri hatt sønnen sin i noen ferie...Han blir nå 21. Søsteren min er jo fornøyd med det, for det er jo pappaens tap... Nei hører dere alle exer, har dere først satt barn til verden så får dere jammen ta i et tak!!!!!!!!!!!!!! Synes synd på barna jeg, men det er godt å vite at de har oppegående mammaer....Så det så. Stå på!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Fryktelig trist situasjon for deg, for henne og for alle involverte. Skjønner at du er sint og at du har lyst til å skrive sint mail, men ikke gjør det!!! Prøv å ikke gjør det!!! Skriv den, send den gjerne til meg, men ikke til dem.....de er ikke verdt å bruke energi på......men klart du har behov for å få ut sinne og fortvilelsen din. Å skrive er god terapi og anbefales:-) Håper du klarer å la være å sende det til dem, du oppnår ingenting med det uansett.....men jeg forstår følelsen din!
Plutseliten :) Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2008 Men hva har jeg å tape på det? Pappan er tapt allerede,der er det ikke noe håp om at datteren får lov til å komme mere. Ja,jeg taper ansikt,og jeg kommer ingen vei... Men den største frusten min er at ingen forteller dem hva de driver med,hvilken skade de har gjort på datteren min. Og det verste er at de tror det er greit,og at alt er bra og at det er hennes valg,og at alle er ute etter dem. Det sto også i mailen fra hans samboer, at hva fa....jeg hadde med å drasse med meg hele min familie oppover der de bor...om det var for å spionere på dem....ble kalt jævla dramdronning...hehe...det ler jeg av. Særlig dramdronning...den mailen var nok skrevet i sinne Og hva hadde det med saken å gjøre...min mail var til exen,og var kun info. Kan jeg ikke få svare saklig og greit på sånne spørsmål? Jeg blir så oppgitt,og tenker på at hvorfor skal jeg måtte godta at dette skjer gang på gang, det er hva jeg får i retur når jeg 1-2 ganger i året informerer faren om ting han har rett til å vite da vi har felles ansvar. Jeg vet at det blir å gå ned på deres nivå,men det hadde vært så deilig...og igjen hva har jeg å tape...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Dette må du så klart velge selv, om du ønsker å gjøre det så gjør det. Men vit også at det mest sannsynlig vil følge ennå flere ubehageligheter og det vil mest sannsynlig ihvertfall ikke gagne datteren din positivt. Heller skape ennå større avstand mellom henne og pappan. Vet hun om dette? Hva om hun skriver brev...........men han bryr seg vel ikke.......det er det som er så trist!
Plutseliten :) Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2008 Nei hun vet ikke noe om dette. Jeg har hele veien unngått å dra henne inn i konflikten. Hun vet ikke at han ikke betaler,eller om mailer. Hun vet noe...det som dreier seg om henne og ting som hun har fortalt meg om og følt at hun ikke har blitt trodd på av pappan og samboer. Jeg har støttet henne,og latt henne få ut frustrasjon og sinne som går på dette med at hun har blitt avvist. Den episoden i forfjor sommer da samboeren til eksen sa til datteren min "at mamma kommer til å bli kjempesyk å havne i rullestol" siden jeg var gravid og hadde MS,for det var det mange hun visste om som var blitt frarådet å bli gravide" Datteren min ble selvfølgelig redd,spurte meg om dette og jeg forklarte. Konfronterte vedkommende om at det ikke var veldig smart å si til datteren...men det ble nektet på,og at dette var oppspinn og løgn. Jeg har fått det skriftlig på mail selv,rett etter episoden....der det sto at å gå rundt å tro det at man ofte var i god periode av sykdommen når man var gravid var noe stort sprøyt.... Jeg har også oppfordret henne til å sende pappan et brev/mail om sine tanker. Og det har hun gjort....det var mye sinne i det,men det var hennes opplevelse,tanker og ord. Jeg fikk svar på den...og det er veldig lurt at datteren ikke vet om hva som sto...den var sendt av samboeren hans... Det er trist,og du har rett i at jeg mest sannsynlig vil få en masse dritt tilbake. Foreløpig har jeg vært saklig og kun informativ...men fått så hatten passer tilbake....så hva skjer om jeg sender sinnamail
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Vi kan dra og banke de.....Ikke det nei....Sende sånne torpedoer??? Eeeeeeee jeg kan ringe Espen Lie..... Vi kan ta den ene og denge den andre med....... Kjenner som deg, at det beste hadde vært å gi de inn....Men samtidig er Klatten inne på noe. Med tanke på at det vil slå dårlig ut på datteren din, hvis det kan bli stort verre enn det er nå da??? Ååååååå hvorfor skal sånne nye samboere bry seg....stoler de ikke på dritten eller?? Og det er jo nesten utelukkende nye damer som bryr seg sånn. Hører aldri om en stepappa som sender dritt mail og hakker løs.... Kanskje det har med å gjøre at de har som regel den dagelige omsorgen og kjenner barna bedre???? Men jeg er for å ringe Espen Lie altså......
Plutseliten :) Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2008 Javisst er det fristende....gjøre noe skikkelig...) Men det er vel ikke løsningen. Jeg så at litt av poenget mitt over, forsvant i iveren....poenget med at jeg skrev om den episoden om utalelse av sykdom og graviditet var... At ja, akkurat dette vet datteren min om,jeg har fortalt henne at jeg fikk mail om dette,og at ja jeg tror på henne at dette ble sagt. For hun ble helt fortvilet da hun fikk beskjed om at dette var noe hun hadde funnet på for å få sympati hos meg?? Samt at datteren min skal ha gått rundt å sagt at hun hadde blitt kløpet av farens samboer... Ingen har hørt det,det har ikke blitt sagt...men en god grunn på bygda der oppe for at datteren min ikke kan få komme opp dit mere når hun går rundt å sier sånt....og dama ble trodd....selv om ingen hadde hørt det. Vi har bedt om å få vite hvor de har det fra....for de hadde blitt fortalt det av mamman til jente der oppe.....Men nei,det var ikke så viktig...sagt var sagt og det var så sårende og ille at jeg måtte da skjønne at hun ikke kunne komme dit mere. I sånne tilfeller støtter jeg datteren min,tror på henne og prøver å få til en løsning på dette. Datteren er mest opptatt av at pappan tror på samboeren sin og ikke på henne Tenk om hun hadde visst om all dritten som hadde vært...tenk om hun en dag finner alle papirene og får se hva slags mennesker dette er...jeg får sørge for å brenne dem,den dagen hun blir 18 og ansvaret hans oppheves....foreløpig beholder jeg dette godt gjemt om det skulle bli noe med familievernkontoret osv. Og jeg vet at han innerst inne vet at dette ikke stemmer....men alikavel lar seg underkue og bli manipulert....trist...
Ronja65 Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Uff da plutseliten... Hvorfor skal vi slite med hopløse ekser?????. (Noe du sikkert vet at jeg også er plaget med, men på en annen måte da). Tenkte bare si at jeg er enig med klatten.... Ikke skriv til han... Det blir bare verre og verre... og du blir bare mer og mer sliten over situasjonen. Han og samboer forandrer aldrig meningene sine, om deg eller din datter. Ballen blir bare større og større..... Som voksen vill din datter forstå, hun vill nok også være gla for at du skånet henne som liten. Samtidig så tror jeg det er viktig at hun selv får finne ut av det når hun blir større. Grrr. Kjenner jeg blir forbannet. Min eks kommer med trussler og anklagelser hele tiden. Jeg er en håpløs mor som gjør alt feil....Gir meg aldrig fred... Jeg har sluttet å svare på de sms:ne og det føles mye bedre. Følte at jo mer jeg forsvarte meg, jo verre ble det. Klem fra meg.
Maud Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Jeg skjønner veldig godt ditt behov for å synliggjøre for ham og forklare hva han egentlig driver med. Få ham til å forstå hvordan han svikter datteren sin. Vekke ham og endre ham. Jeg tror imidlertid som de andre at det får du ikke til i en mail. Han er ikke tilgjengelig for din påvirkning nå. Han er så opp i sitt nye liv og den nye damas påvirkning er mye sterkere enn det du kan få til gjennom en saklig mail. Dessuten vil skrevne ord alltid være der, små biter kan trekkes frem og brukes mot deg på måter du ikke kan forutsi. Misforståelser kan ikke oppklares, men kan vokse for hver gang de leser det. Uansett hvor saklig du er, vil den nye dama hjelpe ham å lese mailen din slik fanden leser bibelen. Det å skrive innebærer dessuten at du på et vis holder fast i et håp om at han endrer seg. At han skjønner hvor flott datteren er og hva han risikerer å gå glipp av. Ved å holde fast i det håpet gjør du deg også sårbar for nok en skuffelse. Dessverre er vel nye skuffelser langt mer sannsynlige enn en plutselig oppvåkning fra hans side. Min løsning er å skjerme meg mot nye skuffelser og håpe at sønnen min en gang klarer å se hva faren egentlig drev med når han blir stor nok til å forstå. Skriv gjerne, men ikke send. Det er altså rådet fra meg også som dessuten sender en stor trøsteklem. Dumme fedre er noe dritt å leve med!
♥Snulder Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 Kan nesten ikke forstå at det er mulig jeg.... Men det er det jo! En av mine venninner har to barn med en tilsvarende idiot... Da datteren fikk mensen mens hun var hos ham, nektet han å la henne kjøpe bind... Der i huset skulle det kun brukes penger på ting som var til felles forbruk for alle....!!!! Jenta måtte gå med dopapir i trusa hele helgen... Det var siste gang hun dro på samvær. I etterkant av det har jenta fått masse slemme sms og mail fra faren. I fjor var hun konfirmant... fikk ingen gave av sin far fordi hun ikke hadde bedt ham om unnskyldning for at hun var egoistisk... Flott ikke sant???!!! Godt din datter har deg Plutseliten!!! Og som du sier, det er farens tap til slutt selv om det er vondt for datteren nå!
Plutseliten :) Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. februar 2008 Takk for innspill og forståelse Jeg begynner jo nesten å tro at det er jeg som er rar,dum og vanskelig....men ser jo at det er flere med erfaringer fra dette. Jeg har skrevet en mail....som ligger på kladd....og som flere av dere sier og råder til, har jeg ikke sendt den. Vil jo ikke skape større avstand mellom far og datter om det er en fare for det. Ikke at jeg akkurat nå tror det kan ble noe bedre men kan jo alltid håpe. Og da trenger han nok ro....og ikke støy.Han vil jo uansett ikke høre hva jeg prøver å si. Det er forsvar og ansvarsfraskrivelse hele tiden. Tar med meg det du skrev Maud...har tenkt mye på det idag, og syntes det var så bra og sikkert helt riktig...at selv om mailen er saklig vil nok samboeren hans lese den for han som fanden leser bibelen...Det har du så veldig rett i...for det har skjedd før,etter en helt nøytral mail om feks konfirmasjon,hvor han er klar for samarbeid...til å snu totalt, å komme med onde påstander,ord og holdninger min eksmann aldri noen gang har brukt/hatt. Da har hun nok snudd det til sin fordel ja,og trukket alt jeg skrev i tvil. Så ja,det er best å la være å sende den...og håpe han en dag innser hva han har tapt. Takk igjen jenter,stor klem )
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 Du er flink!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Myra Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 Det er veldig godt å bare øse av seg, og likevel la være å sende. Jeg gjør også det når jeg er forbannet og frustrert. Det høres ut som du er den voksne i denne "gjengen". At pappan sitter å spiller fornærmet fordi datteren ikke husket han på farsdagen og i talen. Så utrolig barnslig. Jeg blir helt matt at voksne folk kan være slik. Nei, hev deg over alt slikt og ta alt det økonomiske via NAV. Trist for dattera di da. Men huff det er mange teite foreldre i omløp.
phantomet Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 jeg synes det er veldig trist å lese hvordan faren til datteren din lar seg styre av et slikt ekkelt menneske... men jeg lurer på en annen ting, som sikkert terapeutene her inne kan si noe om: Hva om du videresender mailen samboeren til eksen har skrevet til nettopp ham, med en forespørsel om han ikke kan la komunikasjonen foregå mellom dere, slik at du blir spart for slike usakligjheter?
Plutseliten :) Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. februar 2008 "Ja....jeg har lest dette, og godkjent innholdet...." var eksens kommentar nederst på den 4 sider lange mailen fra samboeren hans...som innehold beskyldninger og vonde ting samt flere steder der hun kaller datteren vår for slem,sur,tverr,vanskelig,ondskapsfull,egoistisk og syk i hodet. Dette er en annen ting som sto... "Og til det at jeg har vist mail fra deg til mine venner, hva har det med xxxx å gjøre, og hvordan "skader" det henne?" Dette var en mail jeg sendte faren hennes tidligere, der jeg informerte han om sensetive opplysninger vedrørenede hennes helse..Denne hadde samboeren printet ut og vist til folk i byen. Dette fikk datteren min vite av noen venner...de hadde blitt fortalt om hva som sto. Da jeg reagerte på det og sa hva jeg mente..kom denne 4 siders mailen. Så ja....han har lest den,og godkjent innholdet Dette forklarer kanskje hvorfor dette er så vondt....
Reveenka Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 Fy, så ondskapsfullt! Vet du, jeg tor det beste du kan gjøre for deg og datteren din er å bryte all kontakt og på den måten spare dere for alt det nedbrytende og slemme han skriver og gjør mot dere. Jeg må innrømme at jeg er helt sjokkert her jeg sitter - hvordan kan et menneske synke så dypt? Selvom samboeren hans er arkitekten bak alt dette ondskapsfulle han gjør mot datteren sin - så lar han det faktisk skje. Og at det gjør vondt, kan jeg godt forstå - så derfor tenker jeg at kanskje likevel det beste for dere er å ikke ha mere kontakt med ham, da kan han heller ikke nå dere mer med all kloakken han sender selv eller lar samboeren sende. Det er selvfølgelig sårt å vite at han ikke bryr seg - men det er vel enda verre å motta alle de motbydelige skriveriene han sender. (Men ta vare på alt han har sendt og skrevet, så har du bevis for hvordan han har oppført seg hvis du skulle trenge det en dag. Sender en skikkelig god reveklem jeg! c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå