Gå til innhold

:-) Jeg har laget mitt eget fødselsforberedende kurs....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid med dritgreigutten var hele ventetiden spennende og ensom, menjeg hadde tre fine dager i uka. Tirsdager gikk jeg på kafe sammen med 14 andre gravide, hver fredag gikk de samme damene på akupunktur sammen, og hver onsdag ettermiddag var vi tre unge jenter som forberedet oss sammen på å bli mammaer til et nytt lite liv, uten å være to voksne om oppgaven.

Da jeg gikk gravid med dritgreijenta var garviditeten preget av studier og hekling og skravling med phantomet, og vi var helt tydelig et PAR som skulle få et barn sammen. Fødselsforberedelsene foregikk daglig, fordi jeg var annengangsfødende, og dritgreipappan skulle få sin første helt nye baby. Mange tanker og spennede samtaler, og nærhet og samhold... en underlig følelse å være to om det!

Nå med denne lille nr tre har svangerskapet til nå dreid seg om å takle svangerskapsdepresjon og en grusom følelse av å ikke være klar. Ikke klar til graviditet og ikke klar til ny baby. Nå er jeg snart i uke 30.... jeg er langt på vei, og det er kun kort tid til vi får en ny liten venn her, men likevel tenker jeg fortsatt på at jeg slett ikke er klar til å gå gravid... rare ting, for jeg er det jo. Men fordi det er så kort tid igjen, har jeg nå bestemt meg for å sette inn støtet. Jeg skal lage rom til å glede meg til babyen. Jeg skal lage rom til å planlegge små klær, og diskutere om vi skal ha ny vogn. Som en del av denne fødselsforberedelsen har jeg funnet et program på kanalen ZONE Reality.... "Birth stories" heter det.

SÅ hver dag, når dritgreijenta ligger ut og sover i stormen, da setter jeg meg med en kopp te og ser på bittesmå skapninger som blir født.... Det er ikke skumle historier, og det er ikke historier lagt frem som skremselspropaganda. det er en lang serei om alle de fødselene som går bra. Så hver dag ser jeg på fine damer som gjør en utrolig jobb, og pappaer som stiller opp, og digre katolske familier osm synger ut babyer, og bitte små familier som venter spent på keisersnitt....

Jeg kjenner at det er godt for meg å få det inn nesten intravenøst. Vi har bestemt oss for å gå for å føde på denne byens ABC-avdeling, og det gleder vi oss til. det eneste som bekymrer dritgreipappan litt er at det skal gå så fort denne gangen at vi ikke rekker frem, men det går nok fint.

:-)

Det var dagens tanker fra dritgreisofaen.

Ha en fin dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nydelig å se hva du går inn i nå, i denne spennende tiden som disse siste ukene er:-)

Nå ble jeg veldig glad på dine vegne!!!!

Det er godt å la bekymringene fare sin egen vei og heller søke de positive opplevelsene, redebyggingen og se på nære fødsler som setter følelsene i sving, og lar tårene strømme fritt......

Og du, jeg håper dere rekker frem i tide altså, blir mindre styr av det liksom;-)

Kos deg fremover - det er deg vel forunt!!!

Skrevet

Så fint at du fyller på med de viktige forbreredelsesdråpene :)

Det må være rart og vondt å ha det som du har hatt det dette svangerskapet.

Men det er som du sier kort tid igjen,og bittelillebabyen blir så fin på det koselige rommet i de deilige små klærne som mamman har bestilt :)))

Jeg heier på deg og sender mange varme tanker og en god klem!!

Skrevet

Så fint at depresjonen ikke holder deg helt fast i jerngrep. Når du nå klarer å løfte deg selv og starte forberedelsene, også de mentale, så ser du at du bestemmer over depresjonen også. Det er ikke bare den som bestemmer over deg.

Jeg har også lyst til å se flotte normale fødsler på TV. Det synes jeg er så rørende. Har aldri hørt om den kanalen, så jeg får unne deg de fine historiene i stedet. Når du skal føde på ABC så betyr jo det at du også venter en fin fødsel. Gleder meg til å høre om den etter hvert. Etter min tredje fødsel følte jeg meg som verdens beste føderske. Alt gikk så bra og fort og hun var så vakker og jeg var sååå flink. Å rekke frem til sykehuset er selvfølgelig en fordel. Kulturhovedstaden er jo ikke så kjempestor, så det burde la seg gjøre.

Lykke til med mer redebygging og forberedelser. Jeg kjenner meg ørlite misunnelig. Ikke på de triste tankene og ikke på det vonde bekkenet, men på det som venter deg om bare noen få uker. Et helt nytt, vakkert lite vesen som kommer ut og stoler helt og holdent på deg. Et lite menneske som du skal ta vare på og utvikle - det er vakkert det :-D

Skrevet

Gleder meg sammen med deg jeg.... søte dritgrei..

Jeg vet ikke om jeg har fortalt deg?. Men jeg var dypt nede i kjelleren når jeg var gravid med lille Thyra. Det var fryktelig ubehagelig og vondt.

Jeg gråt og gråt... En gestalt terapeut var fantastisk og fikk meg på benen igjen:-)

Det gikk mye bedre på slutten av svangerskapet, og ingen er gladere en jeg for den nydelige jenta som jeg har i dag. Ser ikke ut som hun har vært preget av mammas tårer, for hun våkner hver dag med et smil...

Fødsel på ABC blir kjempefint.... der får du en rolig å trygg fødsel. Som blir prikken over i.....

Vi kan ikke leve på toppen av fjellet hele tiden vettu, vi må innom en dal en gång iblandt... sån er det bare.

klem fra meg

Skrevet

Du er en liten going!! Flink er du og! Stå på!!

Skrevet

Du tenker så mye fint, om ventetid og fødsel.

Godt å høre at du føler deg klar til å kose deg. Håper de siste ukene blir gode for deg. Tenk, om et par mnd. er dere en familie på 5!

Slike birthstories så jeg på da jeg bodde i USA. Østrogenkanalen jeg så på "over there" hadde også en lignende serie som het "Weddingstories". Du skjønner poenget.

Jeg blir glad, jeg, av å se program om andre glade familier :)

Tenk så heldig babyen din er som har valgt akkurat DEG til mamma og dritgreipappa til pappa - og to fine storesøsken er også bestilt. Akkurat som det skal være :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...