Gå til innhold

Føler meg litt slem

Verdens peneste gutter er mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal døpe babyen i magen i juli. Da er han 3 mnder ca. Det som gjør at jeg føler meg fæl er at vi ikke kan bruke sambo sin dåpskjole da for den er så knøttliten så vi må bruke min. Vet at sambo sin familie blir lei seg men vi har ikke annet valg. Vi må gjøre oss ferdige med huset vi bygger før vi har dåp og her vi bor nå er det ikke plass til andre enn oss selv, vi bor på 40 kvm. Familien hans bor 100 mil unna. Da vi døpte førstemann så var han også 3 mnder. Hadde ikke noe valg da heller når det gjalt dåpskjole fordi svigermor hadde brystkreft og vi måtte derfor vente til hun var ferdig behandlet og frisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går det ikke an å sy den ut heller?

Er jo veldig dumt den skal være så liten da..er ikke mange som døper ungene før de er 3 mnd..så var jo en dum str på en dåpskjole.

Men de kan jo ikke bli skuffet og lei seg for at den ikke passer!! Men om det går an å sy den ut på et vis, så er jo det en mulighet..

Skrevet

Nei ærlig talt. Blir gitt oppgitt over hvor lite det skal til for at noen får dårlig samvittighet. Dåpen er vel ikke til for å tilfredsstille din samboers familie? Hvis de blir såret for at du ikke bruker deres dåpskjole så får det være deres eget problem. Er dette din største bekymring, så mener jeg at du er heldig:) Si det du har sagt her om husbygging, osv, og bruk en dåpskjole som passer.

Skrevet

også litt dillema med denne dåpskjolen, min samboersfamilie har en kjole han og hans søsken barn har brukt, er vel egentlig tanten hans sin, dermed ender jo den uansett hos hennes barn. min mor strikket en dåpskjole i kunststrikk når jeg fikk jenta mi for 7 år siden, den vil jo holde seg i min familie og søsken flokk.....er dessuten nydelig. så de får bare bli skuffet isåfall......barnet blir oppkalt etter hans bestemor som hadde ett nydelig navn og døde alt for tidlig. så kan jo ikke bli misfornøyde.

Skrevet

Dåpkjolen er heklet. Sambo er enebarn det er grunnen til at jeg føler meg litt slem når vi ikke kan bruke den nå heller

Skrevet

jeg hadde så klart tatt den samme kjolen som din 7 år gammle jente brukte..er jo spesielt det også siden din mor har strikket den

Jeg har selv en dåpskjole som min mor eklet da jeg ventet eldste jenta..den har også søstra mi brukt på enen tvillingen :) Ble litt vanskelig at begge skulle bruke den ja hehe..brukte den på jente nr 2 også, og var selfølgelig tenkt å bruke den på den lille i magen

Nå venter jeg denne med en annen far da, så jeg aner ikke om de har noen dåpskjoler innen familien..men jeg var iallefall tenkt å bruke den jeg velgte selv som mamma heklet :) Uten diskusjon ..

Skrevet

Jeg vil tro at det nye barnet deres kan gi svigerforeldrene dine myyyyye glede, og som gjør dåpskjolen til en bagatell. Du får jo bare forklare hvordan det er, si du har dårlig samvittighet og da regner jeg med du blir berolighet. Og gir de uttrykk for at de er lei seg...syns jeg det er ufattelig smålig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...