Gå til innhold

Drikker dere Pepsi max ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja mitt svakeste område er den brusen, åååå de glassene på kvelden når ungene er i seng og kvelden er bare min, ja de klarer jeg ikke slutte med, drikker å litt til middagen, hmmmm burde jeg kutte ut maxen eller??

Leste jo at vi skulle være forsiktige men koffein, men ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så glad i brus, mest vann, så jeg drikker ikke så mye av det. Men, jeg tror du skal drikke mye PepsiMax for å komme opp i de 2-3 koppene med kaffe du kan drikke mens du er gravid. Drikker du kaffe i tillegg så hadde jeg kanskje vært forsiktig med å drikke for mye av det..

Jeg syns det er viktig at du har den studen på kvelden å se frem til da du kan kose deg, - så kan du kanskje heller ta vann til middagen? :o)

Skrevet

Vettu,når ungene har lagt seg for kvelden og jeg venter på mannen skal komme hjem fra jobb så nyter jeg et ganske så stort glass med pepsi max.

Jeg sluttet med kaffe da jeg ble gravid,men det skal litt til for at jeg og skal kutte ut pepsien.

Og legen sa og at det var Ok,så sant du ikke overdrev!

Så jeg sier at du skal bare nytet det så lenge du kan.

Jeg kunne ikke drikke det da jeg fikk min datter ,hun reagerte så sterkt på det...

Skrevet

Jeg deler din lidenskap! Hos meg er det Cola Zero som er savnet- har hørt at man kan drikke opptil en liter av slik colaholdig drikke for dagen, men jeg tør ikke drikke så mye. I går drakk jeg et lite glass på formiddagen. Jeg har så abstinenser- det er helt vilt! Jeg pleide å drikke minst en liter daglig før jeg ble gravid. Det er det eneste jeg virkelig har lyst på nå. Ikke særlig matlyst, men tvinger i meg (sunn) mat til stadighet. Det er litt flaut at jeg er så avhengig av denne brusen, og at jeg lusker rundt kjøleskapet for å ta meg en liten sup. (Lurer på hva de har i denne brusen- kan det virkelig være kun koffeinavhengighet?) Lurer på om jeg skal øke inntaket LITT, slik at jeg ikke er så frustrert hele tiden. Det kan jo heller ikke være bra for embyoet?

Skrevet

Ja dette var bra......da ska jeg forsette kose meg på kvelden;)

Nei drikker ikke kaffe eller te, drikker vann på dagen å litt kose glass med max.

Ja hva har de puttet i bruse, jeg å kjenner det når jeg ikke får tatt "dosen" min.

Skrevet

Har hørt at sånn lettbrus ikke er bra jeg da??!!Hmm..drikker ikke så mye brus men bare tenkte å si det..ikke sikkert det stemmer da men det er så masse kunstig i det..:)

Skrevet

Jeg var en av dem som PØSTe på med Pepsi Max før jeg ble gravid, i alle år har jeg sverget til maaange iskalde glass både til frokost, lunsj, middag og kvelds.

Men da jeg ble gravid, fikk jeg helt stygga på det...det sies jo at kroppen reagerer slik på ting den ikke vil ha/ trenger( div. "giftstoffer", stoffer som ikke er bra når man er gravid..)

Men hvorvidt det er sant, det vet jeg ikke...men hadde jeg hatt samme smaken på pepsi max som tidligere, ville jeg nytt den! Jeg syns nemlig det er utrolig kjedelig å bare måtte drikke vann nå, forid ingenting smaker lenger!!

(utenom eplejuice da, men kan ikke drikke det hele dagen, altfor mange kalorier, og syre..)

Jeg har hørt at man skal ikke drikke mer enn 1,5 l pepsi max om dagen, og hvem gjør vel d??

kos deg med pepsi maxen du=)

Skrevet

Dette står på matportalen:

Kaffe, te og cola

Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

3 - 4 kopper te per dag, eller

1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt.

Vær også oppmerksom på at såkalte anti-cellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen. En innsmøring av halve hudoverflaten kan tilsvare 100 mg koffein. Ved bruk av slik hudkrem bør derfor inntaket av kaffe, te og cola reduseres.

Så da kan du vel nyte ett glass pepsi max om dagen med god samvittighet :)

Skrevet

Nei, har kuttet ut all koffein da det øker abortsjansen.

Skrevet

HAAAALLLLOOOO!!!

er det ingen som har høyrt om aspartam(n) ?? det er eit kunstig søtningsstoff som forskere har gått ut og advart mot å drikke, det er nemlig kreftframkalllende. I allefall i den grad at alle laboratorierottene fekk kreft.... og uansett, kunstig søtning er direkte farlig for barn under 3 år!!! nei, eg heldt meg i allefall til alt som er naturlig, då drikk eg heller brus med litt sukker i, for då veit eg i allefall kva eg drikk.... but, be my guest, berre drikk pepsien...

Skrevet

Jeg leste masse om aspartam da jeg gikk gravid sist, og kuttet tvert med lettbrus. Tror heller ikke det er så bra, og gjør som zaaaaa, drikker brus med sukker, tror det er bedre.

Skrevet

Bare for å fyre oppunder:

Jeg er egentlig enig med deg zaaaaa, men så hadde jeg en diskusjon med en lege en gang.

Han sa at disse rapportene du henviser til er kjøpt og betalt av sukkerindustrien og at dersom man hadde drukket samme mengde vanlig brus ville skadene alt sukkeret førte til vært mye verre enn aspartamen...

Jeg har ikke peiling selv altså, men det er hva han sa... Jeg liker ikke aspartam og holder meg derfor unna, men drikker vanlig brus innimellom når jeg føler for det. En boks cola i uka blir det nok. Men ellers går det stort sett i vann og kullsyrevann (med og uten smak :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...