Gjest Mylian er svimmel Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Eller sykepleier? Jeg har teknt til å ta allmen påbygg og så fortsette på høyskole og bli enten barnevernspedagog eller sykepleier.. Jeg syns bare det er så veldig vanskelig å velge av disse to. føler jeg kan bli en veldig god barnevernspedagog siden jeg syns barnevernet generelt ikke er "tøffe" nok.. Veldig mange som har barna sine altfor lenge og det blir ødelagt. føler veldig mange i barnevernet tenker at alle må jo få en, om ikke tjue sjanser, og at det kunne vært fint at en som jeg , som tør å si ifra og gripe inn kunne jobbet der.. Sykepleier har jeg hatt lyst til å bli helt siden jeg hjalp moren min da hun var døende. Samt at jeg ser for meg å kunne jobbe på et sykehus, liker miljøet etc. Har en stor interesse for medisin men jeg ønsker ikke å bli lege.. Noen som kan fortelle meg litt mer om disse yrkene?
høstbarn:) Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Som barnevernspedagog kan du jobbe i kommunal barneverntjeneste, slipper turnusjobbing. Eller på institusjoner med turnusjobbing. Som sykepleier har du mange flere valgmuligheter i forhold til even videreutdanning og arbeidsplasser. Men det er ikke lett å komme unna turnusjobbing. Jeg har en mann som jobber turnus,- og tro meg: det er slitsomt. Er ikke noe han har lyst til å gjøre i veldig mange år...
Gjest Mylian er svimmel Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Ja, jeg glemte å si at om jeg velger å bli sykepleier skal jeg bli psykiatrisk sykepleier. Jeg har jo flere muligheter som sykepleier enn barnevernspedagog. Men som barnevernspedagog vil jeg kanskje ikke få jobb fort? Vil jo gjerne ha en utdannelse jeg kan bruke..
Kjukka Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har akkurat samme problem som deg jeg... Jeg har egentlig kommet inn på sykepleien, men har veldig lyst å heller gå barnevernspedagog nå... Eneste jeg vet, er at det er mye vanskeligere å få jobb som barnevernspedagog... Tar u sykepleien er du garantert jobb.
Gjest Mylian er svimmel Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Da er vi i samme båt da :-) Jeg tror kanskje barnevernspedagog er en jobb jeg føler meg mer kallet til, men at sykepleier er en jobb jeg vil væer flink i å ha mye muligheter rundt..Ikke lett dette ;-)
Gjest -<<- Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Jeg kjenner ikke en eneste barnevernspedagog som ikke mener at barnevernet burde ha større fullmakter, jeg. Men det har noe med å følge loven, og loven er veldig opptatt av det biologiske prinsipp og prinsippet om minste inngripen. Så om intensjonen er å revolusjonere barnevernet vil du nok bli skuffet. Men yrket er interessant, krevende og givende.
Gjest Mylian er svimmel Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Nei, det forstår jeg jo, at man må følge loven. Men jeg vet om endel feilbehandling også. Jeg har i alle fall veldig lyst til det :-) I alle fall prøve å følge opp noen litt bedre, for det er ikke til å stikke under en stol at det ofte blir gjort for lite. Jobber du som det? vil du sende meg en pm, pila og fortelle om yrket?
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Jeg er snart ferdigutdannet barnevernspedagog. Et kjempe spennende yrke, med mange muligheter. MEN det er veldig vanskelig å få jobb. Iallefall her jeg bor (trondheim). Nå som jeg snart er ferdigutdannet, har jeg faktisk tenkt at jeg skulle kanskje valgt sykepleier..men det er på grunn av at det er så vanskelig å få seg jobb som barnevernsped. Begge yrkene er iallefall utrolig givende yrker:)
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Ut ifra det du skrev i det første innlegget ditt syns jeg ikke du skal bli barnevernspedagog...
Gjest Mylian er svimmel Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 akkurat det der gidder jeg ikke svare på kanutten, for jeg ba ikke om meningen din. jeg ba om informasjon og du maiken, jeg skal ikke begynne enda så bare slappaaah merrei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå