Gå til innhold

Dere som trener....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har trent gjennom hele svangerskapet. De siste mnd bare spinning pga BL.

Merket sist gang og gangen før at det begynner å bli skikkelig tungt. Forrige gang ble jeg kvalm. Og nå sist gang gjorde det ikke så godt som det har gjort.

Jeg er 36+5.

Har lysst å høre deres synspunkter (seriøse) på om det er ok å gi seg nå? eller jeg skal gjøre noe annet? Har egentlig lysst å forsette men ble litt skremt siste gangene. Glemte å spørre jordmor om det og skal ikke til henne før etter termin (lege neste gang)

Noen som vil mene med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes at du kan gi deg nå med god samvittighet....du er jo snart høygravid:)

Plagene kan jo føre til smerter...og det er jo ikke bra og ha den siste tiden...

Kos deg siste ukene og husk at det kommer treningstider om ikke lenge igjen:)

Skrevet

Har ikke fått begynt å røre meg før for et par-tre uker siden jeg (er i uke 32). En rolig tur i svømmehallen er deilig. Pass imidlertid på å ikke sparke noe særlig i fra. Bare bevege seg rolig uten "harde" bevegelser med beina. Deilig å føle seg vektløs. Ryggsvømming er også kjempefint.

Dersom du plutselig stopper å trene, så vil du kanskje oppleve at du faktisk blir støl av det. Det ble jeg før muskelmassen min hadde redusert seg.

Skrevet

Når du merker tydelig ubehag som du beksriver (og som jeg vil kalle det) så ville jeg anbefalt deg å roe ned. Det er nok ikke noe farlig for babyen, men det er ikke noe godt for deg - det er deg det går verst utover når treningen du holder på med blir for mye for kroppen på nåværende tidpsunkt. Da må man finne alternativer :o)

Mener ikke at du skal beordres til sofaen hvis du fortsatt har lyst til å være i aktivtet, men det går an å kutte ut å gå på timer, bruke ergometersyklene de har på treningssenteret på egenhånd evt. og kjøre mye roligere. Snakk med de på senteret, men samtidig: Det er helt lov å gi seg nå altså :o) Syns du har vært utrolig flink jeg.

Skrevet

blir du kvalm skal du gi deg, det er i alle fall det rådet jeg har fått.

Ga meg med kondistrening i uke 37.

I steden gjør jeg litt styrkeøvelser hjemme. Blir jo litt rastløs når en har trent jevnt.

De siste ukene blir MYE tyngre også, så du kan gi deg med GOD samvittighet og tenke på hvor god nytte du vil ha av den treninga du har nedlagt når du skal restituere deg etter fødselen!:-)

Skrevet

Takker for mangen svar.

Føler at jeg liksom ikke har nok "utbytte" om jeg ikke trener fram til fødselen. Er litt skrudd på akkurat det punktet. Men som det skrives, så er det jo ikke bra når jeg ikke føler det bra.

Har lysst ut å gå, men pga BL er det ikke noe særlig...

Føler jeg sitter bare inne og spiser! hehe

Klarer ikke å lytte til kroppen når jeg er kommet oppå spinningsykkelen, da er det bånn gass... sikkert ikke det beste.

Har en Yoga dvd, kanskje jeg skal prøve den?

Merker at det begynner å bli tungt og at kroppen trenger mer hvile!

Skrevet

Kanskje det holder å gå en tur hver dag? Det er deilig med frisk luft ,spesielt hvis man går i skogen.

Skrevet

Jeg hadde også planer om å trene helt inn mot fødsel hehe

Nå som det nærmer seg faretruende fødsel (på overtid nå) er jeg svært glad for at jeg har tatt det med ro de siste 3 ukene og bare ladet opp og hvilt meg.

Det er mitt råd til deg i alle fall:-)

Jeg er førstegangs, og innså nok ikke hvor tungt det skulle bli å "bare være gravid" nå på slutten! Er på en måte en treningsøkt i seg selv...

Skrevet

det sies jo at du kan trene sålenge du ikke merker forskjell fra før svangerskapet og nå. tror nok du bør sette ned tempoet litt nå mot slutten, men er nok ikke noe i veien med å holde seg i gang frem til fødselen.

er jo noen forslag over =)

yoga, svømming, gå tur..vaske huset og stelle hjemme er jo en sport i seg selv når du er så langt på vei.

Skrevet

Takker for gode råd.

Skal prøve å holde meg litt i form fram til fødselen, men tror ikke det blir spinning før etter fødsel. (og en stund etter det også!)

Skrevet

Hva med å sykle litt rolig på sånn vanlig treningssykkel da? Da får du jo rørt deg litt, men trenger ikke ta det så hardt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...