~Mita~ Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Var på UL i dag for å se hvor stort barnet var og fikk vite at han var ca 14 % over normalen. Ligger mellom 3500 og 4000, har termin på søndag, så gikk min frykt for et 5 kilos barn over!! Puh :-) eller..? de kan vel ikke ta så feil at han alikevel kommer på 5 kg??? huff..
wennis Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har også vært inne på estimering, og han spesialisten der var veldig opptatt av hvor usikre de tallene fra ul er. Pluss/minus 1kg sa han! Skrekk og gru... Men hodet kan de vel måle ganske nøyaktig vil jeg tro.
~Mita~ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2008 legen sa ihvertfall ikke over 4 kg. får vel satse på at hun kan jobben sin..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Ul er noe jeg overhodet ikke stoler på! Fikk beskjed om at jeg ventet et lite knøtt på under 3 kg.... ut kom ei "dundre" på 4 kg!! Trodde ul var riktig siden magen var så liten, men jm jeg gikk på kontroll hos mente hun ville bli 4kg... teite kjærring tenkte jeg da, men det stemte jo... så her har vi mest tillit til drevne jordmødre!
Jordbæret <3 Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Med andremann mente jeg selv at jeg kom til å få et stort barn. Større enn den første på 4 kg, men vekstestimeringen viste et barn på rundt 3,5 kg. Og alle jordmødre som kjente på magen sa at jeg kom til å få et helt "normalt" barn. Jeg fikk en gutt på nesten fem kilo. Og han var 39,5 cm rundt hodet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå