Evitamor Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Må man da gå hjelpepleier først uansett hvilken annen utdannelse en har? Jeg er utdannet førskolelærer med ønsker å jobbe med noe annet, kan jeg søke på barnepleie utdannelsen? Noen som vet?
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Er ikke ekspert på dette i det hele tatt, men har flere ganger lest her inne at barnepleierutdannelsen er på vei vekk..?
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Du må gå hjelpepleier først, så kan du ta barnepleier etterpå. Kan ta det som nettstudie
heisand? Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 dette fant jeg på en side: Det jeg vet når det gjelder barnepleier, eller som de også kaller det -videreutdanning innen barsel og barnesykepleie. Er at man har den muligheten å ta det som en videreutdanning om en er utdannet hjelpepleier. Det kan taes som kveldkurs eller via brev eller internettkurs. Videreutdanningen er på litt over 1år, som da inkluderer 10uker med praksis på føden/barsel/barneavdeling. Tror det koster noe sånt som 12tusen kroner for en slik videreutdanning, men kan få noe i støtte fra fagforbundet til hjelpepleierne. Jeg selv vurderer denne videreutdanningen, så send meg gjerne en pm om du ønsker å vite noe mer... icon_wink.gif Håper du ble litt klokere av svaret mitt!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Du bør være hjelpepleier først ja.. Skal du ta via nettet, f.eks aftenskolen, MÅ du være hjelpepleier..
Evitamor Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2008 Nja, ble vel det på et hvis. Jeg orker ikke begynne på videregående igjen så da blir det vel ikke det yrket da
Evitamor Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2008 Noen som kjenner til noen som har jobbet på barsel uten den utdannelsen. Bare fått opplæring?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Er du veldig heldig og kjenner noen som kjenner noen, så kan det hende du kan få ekstra-vakter.. Men de ser helt at du enten er hjelpepleier eller barnepleier da, så det kan være vanskelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå