Gå til innhold

Trenger inspill: valg av studier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta noe mer, har fra før 4 år med sosialantropologi. Vil gjerne ha noe som kan kombinres med dette og som er mer konkret og yrkesrettet.

Har endt opp med to alternativ:

a) 60 st.p i økonomi og ledelse

B) 60 st-p i administrasjon og ledelse

Alternativ a) synes jeg virker best faglig sett, men det er et godt stykke unna der jeg bor, det blir da pendling med tog 1,5 time 3 ganger i uken. Pendlingen forutsetter at jeg har råd til tog og at jeg må skaffe meg en ok ekstrajobb ved siden av. Undervisningen er forøvrig ikke obligatorisk, så jeg må ikke reise inn om jeg merker utbyttet av forelesninger er lite.

Alternativ B) er nærmere geografisk, 30 min med buss. Da kanskje jeg hadde sluppet å jobbe så mye pga billigere transportmuligheter. Faglig sett synes jeg det virker mindre konkret.

Heller mot alternativ a), men er litt redd det er for langt og for mye reising og evt jobing ved siden av...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alt a har også en ekstra fordel, tenk så mye du får lest på toget på vei til og fra!

tenk også på at denne pendlingen og ekstrajobb bare vil være i et begrensa tidsrom, du kommer jo ikke til å ha det sånn i mange år fremover!

..ville kansje gått for a`en, jeg! siden det er det faget du helst vil jobbe med!

Skrevet

Ta det du har mest lyst til, les/jobb med oppgaver på toget, og bare reis de dagene du føler du må - utenom kan du prøve å lese strukturert hjemme

Skrevet

Ja, jeg blir togsyk, det glemte jeg å nevne:) Får man lest noe på tog da? Går det an å konsentrere seg på slike tog?

Skrevet

Jeg kab være ganske strukturert hjemme ja, så det burde jo gå..

Skrevet

Takk:)

og dytt

Skrevet

Ville også vagt alternativ a, i lengden er det jo det du har mest nytte av. Jeg har selv pendlet pga utdanning, bussen tok ca 1 time og 15 min. Det var jo ikke dritmoro å ta den bussen 4 dager i uka (var ikke obligatoriske forelesninger her heller, men jeg har sjelden viljestyrke til å lese hjemme;-) Skikkelig skippertakkjerring) , men det var likevel helt greit. Kjøpte selvfølgelig busskort for å fjøre det så billig som mulig. Var ikke studentrabatt på den strekninga der, men det er det kanskje med det toget du skal ta?

Kjenner ei som måtte ta utdannelsen i Alta, kom hjem til Tromsø kun i helgene....Så man må ofre litt for utdannelsen;-)

Skrevet

Det er vel 25% studentrabatt, men 400 for å komme seg tur/retur hver gang er allikevel ikke billig. :)

Ja, kan nok hende alternativ a er bedre. Jeg blir nok blendet av muligheten for å studerer nært der jeg bor med det andre alternativet.

Det dumme er jo da at de dagene jeg reiser innn så er jeg ikke hjemme før 7 på kvelden og er avhnegig av at min mann kan ta gutten vår.

Skrevet

dytt

Skrevet

A. Jobbmulighetene er langt bedre med litt økonomi, om du er ute etter type administrative jobber.

Skrevet

Ja, det er sant. Er vel derfor jeg kanskje tror det er det beste.

Takk for innspill alle sammen. Tror jeg skal se omjeg kan få til alternativ a. Det eneste positive med alternativ b er jo at det er nærme, og det er vel egentlig ikke så mye å legge vekt på.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...