Gå til innhold

Dere som har planer om å bli gravide:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke forberedelser gjør dere? Jeg tenker ikke på det materielle, men mer på det kroppslige (!). : )

Folat?

Slanking?

Trening?

Omega 3?

Avstå fra alkohol/røyk/snus før befrukting?

(Befruktning er et litt klinisk ord, men fant ikke noe bedre. Kunne liksom ikke skrive puling (oops! der gjorde jeg det vist...)) Hoho! ; )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;)

Slanking har jeg gitt opp hehe

Folat skal jeg begynne med + omega 3

Trener ikek til vanlig men går mye tur

Røyker,så skal prøve å slutte.

;)

Skrevet

Ganske lite egentlig.

Trener ca fire ganger i uken, og går tur de tre andre (har bikkje, så må ut uansett). Spiser normalt sundt, mye rent kjøtt/fisk og grønnsaker, og eventuelt litt snop fredag/lørdag.

Drikker litt vin i helgene, ikke alltid, men når jeg har lyst, uavhengig hvor i syklusen jeg er. Jeg er festrøyker, men blir bare i sosiale sammenhenger. Når jeg en dag får positiv test kutter jeg selvfølgelig ut dette, men gidder ikke gå i månedsvis uten å kose meg, da blir jeg bare gal.

Tar folat, men er ikke så flink til å huske det, så blir noen dager i uka med det. Tar ikke noe kosttilskudd eller tran, får nok gjennom maten jeg spiser.

Og så har vi oss masse, hopper i høyet ved envher anledning, også uavhengig av hvor jeg er i syklus. Fokuserer på lystsex og ikke pliktsex. Også nyyyyter jeg tiden uten barn, fokuserer på det positive. Deilig å kunne sove lenge om morgenen, ta seg et glass rødvin og bare være kjæresten til mannen min (i stedet for mor og far),

Skrevet

Jeg har begynt å legge om kosten nå.

Vi drikker svært sjeldent alkohol, da er det et glass vin eller en flaske smirnoff ice, så kutter ikke ut det totalt.

Regner med jeg begynner med folat når jeg slutter med pilla...

Prøver egentlig å ta kalsium og cvitamin nå, men det er jo håpløst

Skrevet

Tar folat, har gjort det lenge fordi vil egentlig hadde planer om å starte prøvingen i høst. Så da har jeg bare fortsatt. Ellers prøver jeg å spise variert, så langt det lar seg gjøre. Og tar multivit. Alkohol drikker jeg nesten aldri uansett. Røyker heller ikke. Men drikker en del kaffe, og kommer vel til å gjøre det til jeg blir gravid. Trapper vel ned når graviditeten er et faktum. Og så teller jeg dager til vi begynner prøvingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...