Gå til innhold

IKM uke 7, negativ test, ingen mens, og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

imorgen drar jeg på helgetur med 7 gode venninner.. Hva skal jeg gjøre? Har ikke egentlig symptomer på at jeg er gravid, utenom at jeg er tidvis svimmel. Er jo to uker over nå, men vil ikke si det til de og så få mensen på mandag når jeg kommer hjem.. og lure meg unna å drikke en hel helg kommer jeg ikke til å klare. Har ikke tatt digital test, men hvis jeg hadde vært gravid ville det jo vist seg på de jeg har tatt.. (ikke sånn billige). Må jeg bare fortelle de det, og håper de holder tett før det har gått 3 mnd....?? blir glad for innspill;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Skjønner dilemmaet ditt. Ikke noe greitt dette! Selv er jeg 12 dager over IKM idag- hadde IKM 15 februar. Først i dag har jeg testet postitivt :) Tydelig at jeg produserer hcg sent. Jeg var på hytta med hele familen min i vinterferien- og i og med at jeg ikke hadde fått mens turte jeg ikke å drikke. Sa jeg var trøtt, fikk et vinglass som jeg helte litt og litt ut av etc. Tror ingen merket noe- har iallefall ikke hørt noe og vi er en ganske åpen familie :) Du må føle på det selv tror jeg - ønsker deg uansett masse lykke til og håper spiren er der :))

Skrevet

Hei.

Nettopp vært i samme dilemma.

Var på jentetur for noen uker siden. Mensen lot vente på seg, jeg hadde aldri gått så lenge over og testet bare negativt.

Siden jeg testet negativt bestemte jeg meg for å kose meg med alkohol. Ikke skikkelig fyllekuler, men drakk uten å ha dårlig samvittighet.

Fikk mensen noen uker etterpå, så var uansett ikke gravid...

Skrevet

Hei! Skjønner dilemmaet ditt... Jeg har flere ganger vært ærlig med venninner at jeg ikke drikker fordi jeg ikke vet om jeg kan være gravid, og selv om de godtar det og er positive, så er det kjipt å måtte si at "nei...fikk mensen ja...." i etterkant. Har prøvd i ett års tid, og sliter med at jeg har vært så åpen om prøvingen vår - siden vi ikke har blitt gravide ennå :-(

Hva med å si at du har en underlivsinfeksjon som du får pencillin for - og at du ikke kan drikke? Eller at du har en soppinfeksjon, og er blitt rådet til ikke å drikke under behandlingen, fordi alkohol kan påvirke behandlingen?

Kjøp med deg et par flasker alkoholfri vin, og kos deg med det :-)

Skrevet

Takk for svar! skal til utlandet, så blir vanskelig å "lure unna". men kan prøve det imorgen kveld og så får jeg se om de oppdager det.. Hadde vært så greit om jeg bare hadde testa positivt!!!;) god onsdag til dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...