Gå til innhold

Trenger litt råd. Hva hadde dere ment?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om babyen kommer litt før termin (alt fra 7 dage og tidligere) så har mannen min lyst til å reise på forretningsreise. Vi har en gutt på 2 år som går i barnehage, men jeg ser for meg et ork å være alene med en helt ny baby (kanskje kun 1 uke gammel) og vår 2 årige.

Hva hadde dere sagt til dette? Ville dere har "latt" ham dra eller bedt ham bli hjemme? Vet det ikke er så viktig en reise (en eller annen messegreie) da han ikke reiser om jeg ikke har født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bedt ham om å ikke reise. Er i samme situasjon som deg, med en 2 åring hjemme i tillegg til babyen. Hadde blitt fornærmet dersom han hadde sagt det i det hele tatt jeg. Skulle nå tro at dette med ny baby, var viktigere enn en foretningsreise. Og man trenger litt tid for å la alt "gå seg til" hjemme, med en ny baby, og en nybakt storebror.

Skrevet

Tenk så masse storebror trenger Pappa akkurat da!

Og du skal jo "venne" deg til og blir kjent med den nye babyen, i tillegg til at bror skal det.

Men storebror skal jo ha oppmerksomhet han også!

Etter mitt syn blir dette alt for masse stakkars deg!

Nei det hadde jeg ikke gått med på - knip igjen! ;)

Skrevet

min samboer fikk tilbud om å reise på Nordisk Mesterskap i Bedriftsfotball for Sykehuslag, en mnd ETTER forventa termin, men han velger å ikke reise.. han mener selv det er alltid for tidlig.. =)

Skrevet

hvor lenge skal han være vekke da??

Skrevet

Jeg hadde sagt: «Nehei, ikke aktuelt!» Jeg tar det i alle fall som en selvfølge at mannen min ikke reiser avsted på ett eller annet rundt terminen, det er da hans barn også og det er akkurat like mye hans ansvar at vi får dette i land. Vi også har en sønn fra før av, og det er bare helt umulig med de store reiseutfluktene rett etter at den nye har kommet. Forøvrig er det jo slett ikke sikkert man er i superform rett etterpå og mannen min mener heldigvis også at det ikke AKKURAT er tidspunktet for de store utflukter. Han også har jo lyst til å bli kjent med det nye barnet og å være sammen med vår fireåring.

Kan jo bare snakke for meg selv, men jeg ville ikke ment at det var et alternativ engang å reise bort i den perioden du nevner :-)

Skrevet

Jeg er på overtid og kjæresten min fikk tilbud om å reise på konferanse til San Fransisco i mai... Han syntes DET var for tidlig:-D

Sa han kunne dra jeg da, men han ville ikke. Litt søtt:)

Skrevet

Jeg mener det samme som deg. Selv om jeg "bare" er 1. gang vil jeg ha mannen hjemme, hadde nekta ham foretningsreise rett etter fødselen. Han skulle egentlig reist nå i helga på reise i forbindelse med jobb, hadde sagt ja, men har nå meldt avbud.

Skrevet

Thomas sa at han kanskje måtte blir borte EN natt 3 mnd eter at babyen er født i forbindelse med jobb. Han syns det var litt i tidligste kaget. Men vi bestemte oss for at det er greit og at jeg kan ha mamma her om jeg føler at jeg ikke vil være alene.... say no more. :P

Skrevet

Han skal være vekk i 3 hele dager. Skal til Nederland.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...