It's all about me Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Får ikke snakket med jordmor om dette før om 3 uker, så er litt nysgjerrig. Hva regnes som så lavt at det må tas ks? Jeg skal få ekstra UL pga dette. Morkaka dekker ikke åpningen men ligger nesten helt nede ved den. Har ikke endret seg noe særlig siden uke 11 heller, er nå i uke 19. Dere som har fått beskjed om lavtliggende morkake på rutine UL. "Flyttet" den seg nok til vaginal fødsel for dere? Når i svangerskaper er det størst sjanse for at den blir med livmora oppover?
2nj♥ Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Det er ikke uvanlig å få beskjed om lavtliggende morkake på rutine-UL. Det tas da en kontroll i uke 32, og i de aller fleste tilfelle befinner morkaka da seg på riktig sted. En absolutt indikasjon for keisersnitt vil være at morkaka dekker indre mormunn og dermed sperrer fødselsveien for barnet.
Fire småtroll Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Både i mitt første og tredje svangerskap lå morkaka lavt på rutine-UL i uke 19, siste gang var den også foranliggende. Var til ny UL i uke 30-et eller annet, og begge gangene hadde den flyttet seg oppover ettersom livmora hadde vokst. Fødte på vanlig måte. Fikk beskjed om at det ble keisersnitt hvis den dekket åpningen helt eller delvis..
silia Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Hei. Jeg hadde lavtliggende morkakke i 2. svangerskap på rutine-ul. Kom tilbake i uke 32, da var den dradd oppover, og jeg fødte vaginalt. Flytter seg gradvis gjennom hele svangerskapet tror jeg, ettersom magen vokser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå