Gå til innhold

Når barn får svar de ikke venter...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt synes jeg var kjempeteit i butikken for det fikk ikke godteri på en hverdag og sa det ville ha en ny mamma. Mamma ga barnet en 100- lapp og sa (litt uten å tenke) "her! kjøp en ny mamma mens vi er her" Barnet ombestemte seg veldig fort og ville ga mammaen det hadde og nevnte ikke et ord om godteri eller ny mamma eller dum mamma..

Fikk et lite stikk av dårlig samvittighet når jeg oppdaget hva jeg hadde sagt og mange så rart på meg (bortsett fra hun som tok tommelen opp) Bør jeg ha dårlig samvittighet?? Vi har i ettertid snakket om dette og jeg har forklart at jeg sa det fordi jeg ble veldig lei meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ruler! Dette var jo genialt! Skal prøve å huske dette til jeg havner oppi situasjonen selv - du får tommelen opp av meg! :)

Skrevet

Takk takk:-)

Synes egentlig hun som la seg på gulvet og skrek og sprellet med ungen var bedre, men hun fikk også dårlig samvittighet for det..

Rart hvordan man får dårlig samvittighet når man "tar barna sine"

HI

Skrevet

He he, jeg syns det er MYE bedre at foreldre tar den taktikken du nevner enn de som gir etter eller gir ungen en flatneve....! Barna lærer mye mer om sin egen atferd om man bruker kreativitet fremfor kjeft, vold eller ettergivelse. You go girl! :)

Skrevet

Ja de ombestemmer seg fort når de får sånne uventet svar :)

For er jo bare trusler de kommer med..og synes vi er dumme, teite osv.

Minstejenta mi ville jo flyttet til bestevenninna ho og bo der når hun mente jeg var urettferdig mot henne (altså hun ikke fikk vilja si) Nå bor ikke jeg og barnefaren ilag..så rart det ikke var dit hun ville flytte hehe..for han er veldig svak..og de får nugatti på skiva hele tiden, på mat pakka er det nugatti..og mye snop generellt.

Her er det aldri nugatti..pga det blir bare mas om å få det hver gang..og det maset gider jeg ikke, så da blir det ikke kjøpt hell..og så vet jeg de får rikelig med sin far.

Har tatt det opp med han, men hjelper veldig lite..

Hva skal man gjøre med sånt? Føler jeg blir den stygge Ulven siden det er jeg som setter grensene, og ikke lar de får gjøre som de vil eller få det de maser på

Skrevet

ble visst sendt før jeg var ferdig..ble litt utenom tema dette da..:)

Men synes din greie på butikken var glimrende :)

Skrevet

Det taler jo for seg at minstejenta heller vil flytte til bestevenninna di enn til faren.... :) Da har du jo beviset på at Nugatti ikke er nok til å gjøre ham til deres favorittmenneske på planeten. Du er slett ingen slem ulv, du er en god MOR, du er ikke deres bestevenn, og senere i livet vil de takke deg for at du var grensesetteren og ikke den svake som lot dem dure på. Det er nesten garantert at de vil få et sterkere forhold til deg enn til faren - siden han gir etter hele tiden, vil han bli ansett som svak - og de går ikke til den "svake" når de trenger hjelp eller råd, vettu :) Tror du er på rett sti, stol på instinktene!

Skrevet

Mitt barn vil heller ikke flytte til faren sin.. Når hun skal flytte hjemmefra er det ofte til oldefar eller mormor eller hytta til tante.. tok frem kofferten og ba henne huske å pakke varme klær.. Da skulle barnet bo hjemme, men på rommet sitt.. Så kunne det jo ikke reise, for det hadde jo ikke penger og kunne ikke veien til Telemark og hytta..

HI

Skrevet

hehe... jeg syns det var litt morsomt egentlig.. Ikke ha dårlig samvittighet, de trenger å få svar på tiltale innimellom, da skjønner de fort at de ikke kommer noen vei med truslene sine..

Jeg er skilt fra faren til eldstemann, hun er nå 8 år.. En gang hun var sur på meg sa hun at hun ville flytte til pappa.. "skal jeg hjelpe deg å pakke?" spurte jeg.. Da mistet den truslen all sin glans og hun har aldri sagt det igjen, og dette er 3 år siden..

Noen syns sikkert det var fælt sagt av meg, men hun tok poenget..

Keep up the good work!

Skrevet

Synes det her var helt fantastisk jeg! Også er jeg imponert over at du klarte å komme på å si noe sånt. Jeg ville sikkert sliti med å finne på noe å si også ville jeg lira av meg en dum sint frase om et eller annet! Så tommel opp HI!

Skrevet

Synes det var kjempe bra jeg!!! Lo godt jeg nå....

Nei bedre å si ifra en å gi etter bare for at ungen begynner å sippe,spørs om jeg hadde klart å være like kreativ i svaret men...

Får vel prøve å huske på ditt,så kan jeg bruke det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...