Gå til innhold

baby på 6 uker hard mage??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan jeg gjøre for det?kan jeg gi sviskesaft nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom barnet bare får morsmelk kan det gå over en uke uten avføring. Når den kommer er den seig, men ikke hard. Det er helt normalt. Snuppa mi har gjort det et par ganger (er 4 mnd nå). Var litt engstelig første gangen for hun pleide å levere flere ladninger for dag til vanlig. Når barnet får mme er jeg ikke sikker, for jeg har ikke noen erfaring med det. Sviskesaft så tidlig er jeg uansett skeptisk til. Jeg ville kontaktet helsestasjonen i morgen og spurt en av helsesøstrene der. Så får du erfarne råd. Håper det ordner seg snart.

Skrevet

hun får mest erstatning og har regelmessig avføring hver eneste dag.men slet litt i dag med og gjøre fra seg og da var den ganske hard.men det skal ikke så mye til tror jeg for det kan skje.kan kansje ha vært litt for mye mme i vannet eller noe??

bare tenkte om litt sviske kunne hjulpet.men det er vel bedre i morgen

Skrevet

Jeg har bare ammet barna mine. Så jeg har aldri opplevd at de har hatt fast avføring før etter 6 mnd, bare tynt- og tyktflytende. Vet at mora mi blandet maltekstrakt i melka vår dersom vi hadde vondt i magen da vi var små, men husker ikke om det var pga hard mage (bare tror det) eller hvor tidlig vi fikk det. Ikke vær redd for å ringe til helsestasjonen om du er bekymra. De er der for å hjelpe oss.

Skrevet

Gutten min er 8 uker og når han har vondt i magen så legger jeg han på armen min slik at hans mage liker imot min arm og han ser frem-/nedover. Det hjelper også å gni i midten av fotene deres og på magen.

Jeg har også hørt at det hjelper å legge dem på ryggen og ta beina te barnet å lat som de sykler. Gutten min skrek i kveld etter mat og stell så jeg trur det var magen som plaget han. Da lå jeg han på sofaen og syklet med beina hans og latet som han svømte og masse rart. Han syntes det va både artig og godt. Han prompet en god del når jeg gjor det så det var tydeligvis luft i magen!

Prøv litt av vært og se hva som funker for dere! Lykke til

Skrevet

Vi ga malt i melken før han var 6 uker.. En god teskje i en av de første flaskene på dagen så hjalp det på magen hans i løpet av den dagen :) Fennikel te kan og hjelpe. Det var det som hjalp oss her i gården :) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...