solemio Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Uff, jeg har et dilemma. Nabogutten på 7 går i klassen med min sønn. Hver dag kommer han bort hit ca en time før skolen starter (tar 15 min å gå opp), alltid dårlig kledd (tynn jakke, ikke lue, støvler, regnjakke, etc) Han går ikke på SFO sånn som vår gutt, men vil gjerne sitte på opp til skolen når vi kjører (har lillebror i barnehagen vegg i vegg med skolen, så litt unaturlig at storebror ikke sitter på med oss) Andre unger i gata kan jeg snakke med foreldrene, evt sende ungene hjem for å kle på seg ekstra. Han her sier at han ikke har regntøy eller støvler. Foreldrene jobber mye kveld og natt, og de har til nå aldri vært på en skoeltilstelning (men storesøsken på 10 og 13 har vært med) Men sånn som i dag, når det regner max og han stiller grytidlig i joggesko.. kan jeg gjøre noe? Ikke sjans for å ødelegge et ikkeekstisterende naboforhold, men jeg er redd for hva som skjer hvis jeg kontakter barnevernet. Hva ville dere gjort?
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Ta kontakt med barnevernet, vær anonym om du vil. Kanskje det er en oppvekker de trenger, eller kanskje gutten faktisk trenger å bo hos andre.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 BArnevernet vil jo sjekke om det foreligger noen form for omsorgssvikt så i slike tilfeller synes jeg kanskje at det er likegreit å ha tatt den telefonen. Kanskje foreldrene har sinnsykt dårlig råd eller noe og trenger litt ekstra hjelp og penger i en periode? BV er jo der som en hjelpende instans og mange har for høy terskel for å kontakte dem, de kaster seg jo ikke over dem med hammer og slegge liksom, og røsker barna ut døra. (selv om det er de historiene vi gjerne får høre og som gjengies i mediene)
førstegangs*mamma Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 er det mulig å snakke med foreldrene først? spørre om det er noe. det er eventuelt bedre at de kontakter bv selv. da viser de at der er de som ønsker hjelp.
rosa og en blå Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 barnevernet hjelper med å skaffe avbelastning og evt hjelpemidler.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Ta kontakt med barnevernet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå