Gå til innhold

hva er pergotime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke om det er slik det skrives, men skitt au :P Hva er det, hvem trenger det og hvordan brukes det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et preparat for di som mangler eggløsning.

d skal gi eggløsning. d skrives ut av lege eller gyn.

Skrevet

Er en hormonkur for å sette igang eggløsning for de som ikke har det eller gi den et ekstra dytt for de som har.

Mange som tror det er en mirakelkur,men er vel flere som ikke får noe effekt av den enn de som får.

Og uansett om man får sterk EL er det ikke sikkert det klaffer for det.

Man får gjerne Pergo når man har prøvd en stund (tror jeg fikk det første gang etter ca 1,5 år).

Er gyn som skriver det ut til deg etter å ha undersøkt deg og attt blodprøver.

Skrevet

Takk for svar:)

begynner å undre på om jeg bør gjøre noe for å sette igang EL. Har så sykt uregelmessige sykluser, enda det er 1 1/2 år siden jeg sluttet med pillene. Ofte kan det gå mellom 40-60 dager mellom TR, mens noenganger tar det 30 dager! Nå har det allerede gått over 40 dager, og jeg har ingen tegn til TR eller noe som helst! SLITSOMT!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hei...

Jeg har gått på pergo for ett år siden... Tok tre dobble kurer på rappen....

Det hjalp ikke meg...jeg ble veldig deprimert av dem og gikk på en skikkelig smell...

Men ble gravid 6 mnd etter jeg hadde slutta med dem.

Jeg hadde eggløsning, men fikk de pga vi hadde prøvd så lenge uten å bli gravide.

Men den hjelper jo mange:-)

Skrevet

Jeg hadde sykluser på noen og 30 og sen EL. I 13ende pp testet jeg Pergo og nå er jeg 19 uker på vei. Så hos meg funket det som smurt :o)

Men gøy var det ikke å gå på det. Humøret ble bånn og livmora var så øm at det var rart mannen min i det hele tatt fikk røre meg. Skikkelig romantisk unnfangelse, ha ha ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...