Gå til innhold

Gravidbelte i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe alle har? Er det noe jeg bør kjøpe, og når i graviditeten i såfall? Hvordan fungerer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det ihvertfall! :) Synes de ble mye bedre da jeg fikk brukt det beltet! :) For da slipper man at beltet kommer over magen! :)

Det er ei lita "matte" du sitter på, så trekker man frem en slags borrelås mellom føttene, hekter på den underste delen av beltet med borrelåsen og "låser" beltet fast med borrelåsen....

sånn ca ihvertfall....

jeg begynte å bruke det fra ca uke 12! :)

Skrevet

Har det og brukte det en liten stund. Men slitsomt å flytte fra passasjersiden til førersiden hele tiden. Ikke brukt det på lenge, er visst ikke noe dokumentert virkning av det (om man skulle kræsje). Nå er jeg 38 uker og har uansett beltet under magen....

Skrevet

Jeg har det beltet, og bruker det.

Poenget med et er at man ikke skal få en "trøkk" over magen når man evnt kræsjer eller bråstopper. Det kan være skikkelig vondt!Gravidebeltet holder det andre beltet under magen hele tiden. Hvis man ikke har gravide beltet, sklir det andre beltet opp på magen når man bråstopper.

Det er i hvert fall slik jeg forstod det når jeg kjøpte det...

Skrevet

Jeg har ikke. Får se om jeg kanskje kjøper etterhvert dersom det vanlige blir veldig ubehagelig. Når det gjelder ulykker, så har det ifølge Trygg Trafikk ingenting å si om man bruker gravidbelte eller vanlig bilbelte.

Skrevet

er mer behagelig å bruke enn vanlig bilbelte.. og man er jo på den trygge siden når man bruker det (om ikke annet psykisk :P) .. jeg begynte ikke å bruke før jeg var nesten 4 mnder på vei..

gravidbeltet holder jo det vanlige beltet under magen uten at det sklir opp og slikt.. det å flytte det frem og tilbake fra fører til passasjersete er noe vi gjør omtrent daglig, det blir en vane..

Skrevet

Jeg bruker selv det belte og setter meg ikke inn i en bil uten det. Vet at trygg trafikk,mener at det ikke gir noe mer sikkerhet,men jeg vet ikke hvor mye de har testet det ut,de sier også at det ikke er farlig å bruke.

Det jeg kan si er at en venninne av meg brukte dette belte,kom ut for en stor kolisjon,havnet på sykehuset,morkaken var da revnet litt,så hun ble liggende på sykehuset en god periode.Hun fikk da beskjed om at hadde hun ikke brukt dette belte,så hadde hun nok revnet mye mer og da hadde den lille babyen hennes død.Så hun lovpriser det belte.

Selv var jeg utsatt for en liten ulykke og det gikk helt fint,ble påkjørt bakfra,jm sa da til meg at hun tvilte på at det ville gått så godt uten at jeg hadde brukt det belte,så jeg kjører ikke uten det.

Det finnes to typer som jeg vet om,et som du fester mellom bena og et som du fester på hver side av lårene,det bruker jeg,for jeg likte det best.

Jeg råder alle til å bruke det

Skrevet

Jeg tenkte på å kjøpe det da jeg ble gravid, men det ble aldri noe av..Er nå i uke 36, så beltet ligger uansett godt plassert under magen =O)

Jeg sørger uansett for at beltet ligger mest mulig over hoftene, det er så ubehagelig når det strammer over magen..Når jeg ikke er gravid altså=O)

Beltet er ikke noe "must", men fungerer sikkert helt fint for de som har det.

Skrevet

Jeg skal kjøpe et. Er nå 9 uker på vei. Brukte det sist gang også, men det var lånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...