Gå til innhold

Noen damer med astma her? Hvilken medisin bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke medisiner bruker dere? Og bruker/brukte dere medisiner under svangerskap?

Jeg har astma (påvist for noen uker siden, men har nok hatt det siden jeg var 10-12 ifg legen) men ville ikke ta i mot medisiner av legen pga svangerskapet.

Men etter som magen vokser nå sliter jeg mer og mer for hver dag som går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt astma siden barnsben av, og under svangerskap 2 var det ekstra ille. Bruker Symbicort(?) og bricanyl, og brukte det under svangerskapene også.

Skrevet

Symbicort og Bricanyl har jeg.

Brukte dem ved behov under svangerskapene. Bricanyl demper rier, så den bør unngås i fødetider ;o)

Skrevet

Ventoline.

Skrevet

Bricanyl her.. Kun det.

Trengte merkelig nok mindre og mindre medisiner utover i svskapene så jeg slapp lett unna. Men brukte det innimellom ja.

Skrevet

Ok. Sitter å lurer på om jeg skal ta i mot medisiner likevel. Når det blåsesr ute klarer jeg ikke å være ute med vind i ansiktet uten å føle at pusten går ut av meg. Andpusten etter hver minste fysiske aktivitet osv... Men er litt skeptisk til kortison i svangerskapet.

Skrevet

Symbicort, brukte det under siste svangerskapet. Under det andre brukte jeg bricanyl. Minst mulig da:)

Skrevet

Ok. Jeg får forhøre meg litt mer med legen neste gang jeg skal dit.

Er det noen som får noe form for økonomisk støtte for dette?

Skrevet

Du får jo medisinene på blå resept, og kan skrive ned kostnaden på egenandelskortet.

Jeg bruker forøvrig Serevent og Ventolin, men jeg fikk astma etter at jeg var ferdig med svangerskapene.

Skrevet

Jeg begynte med medisiner før jul. legen min mener også at jeg har hatt astma siden jeg var veldig liten. Bruker ventoline og flutide. Det rare er at sønnen min på snart 8 mnd kom på sykehus rett etter jul. Har slitt med hoste og tung pust siden han var to mnd. Der fikk han påvist astma (og rs virus). Han bruker akkurat de samme medisinene som meg.

Skrevet

Jeg brukte symbocort 2 x daglig og Oxis ved behov, ev.t Pulmicort ved forverring.

Sluttet helt med medisinene da jeg ble gravid. Måtte en gang på legevakten, men gikk ellers greit.

Går heller ikke på medisiner nå så lenge jeg ammer.

Fikk påvist astma da jeg var 14 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...