Gå til innhold

Ang. giftige flasker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser en tråd om det lengre ned her, men har ikke fått med meg den opprinnelige nyheten. Kan noen informere meg, evt legge ved link. Tusen takk!

Hilsen nybakt mor som strever med å holde seg ajour med alt som skjer der ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter for deg. Lurer jeg og.

Skrevet

Amerikanske forskere har funnet ut at en del flasker og smokker inneholder et stoff(som jeg i farten ikke husker hva heter) som kan avgi giftstoffer når det blir varmet opp, altså når du koker det eller har varm drikke på. I USA er de i ferd me å forby dette. Her i Norge vil de selvfølgelig ikke forby det før det er 100 % sikkert at det er farlig. Det er uenighet om hvor skadelig dette stoffet er, og det er når flaskene er godt brukt at dette stoffet avgis. På embalasjen til flaker og smokker er det ofte et merke som ser ut som tre piler som danner en trekant. Inni denne trekanten er det et tall. Dersom det står 7 inni trekanten inneholder plasten dette stoffet. www.akgrieg.no selger trygge flasker, og mam smokkene med silikon er trygge også. Ellers er det ikke så lett å finnen ut av...synes jeg...viss det er noen som har funnet frem i jungelen tar jeg imot tips med takk:)

Skrevet

Shit! Nå ble jeg engstelig. Vi bruker Avent. Er disse farlige?

Skrevet

vis det er en trekant med et 7 tall eller 97 inni så er det det. men flakser som ikke har det er ikke giftige.

Skrevet

Jamen, står det på emballasjen eller på selve flaskene? Finner ingen trekant på aventflaskene, men emballasjen har jeg kastet for lengst.

Skrevet

man kan jo gå i butikken å sjekke embalasjen. vet at flaskene fra tupperware er trygge. har ikke flaskene dems,men har sjekket det opp. har tenkt å kjøpe noen sånne. de er ganske dyre. men de skal ikke lekke,er med sånn drikketut også. og det er livstidsgaranti

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...