👀tante Sofie 👒 Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Jeg blir snart gal av halsbrann. Har noen noen gode råd imot dette?
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Unngå for mye sterk / syrlig mat, mye sukker o.l. Melkeprodukter og Link (eller andre syrenøytraliserende tabletter) hjelper godt.
It's all about me Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Når du kjenner det komme lar du en eller to Loveharts smelte sakte på tunga. Det er et miraklmiddel og det eneste jeg brukte forrige gang.
morijuni Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Selv har jeg kjøpt noe på apoteket som heter gravison, eller noe liknende. Men utover det har jeg opplevd at det hjelper å tenke på hvordan man puster. Når halsbrann-riene står på blir jeg ofte litt stresset av det og puster store åndedrag. Hvis jeg deriomot greier å senke skuldrene og bare fylle lungene med litt luft hver gang jeg puster inn vil lungene ta midre plass og det blir mere plass til magesekken, som videre gjør at halsbrannen ikke føles så intens.
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Min mirakelkur er vaniljeis.. Ikke mye om gangen, men litt =) Det døyver denne brannen betrakelig =)
Michka Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Gaviscon funker veldig bra for min del hvertfall! Fåes reseptfritt på apoteket...
Krusemynthe Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Halsbrann er på en måte et dårlig ord - for det brenner jo i hele overkroppen, spør du meg. Jeg er skikkelig plaget - og gaviscon hjelper ikke lenger. Ved et par anledninger har jeg faktisk kastet opp blod fordi det etser meg opp innvendig. Skal til legen denne uka - og da skal jeg be om å få noe reseptbelagt jeg ble tipset om her inne (husker ikke helt hva det heter, men det begynnte på N, og inneholdt en x, tror jeg). Ikke optimalt å dtte i seg legemidler under sv.skapet, men det er på en måte valget mellom pest og kolera.
Tante Bassa Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Krusemynthe. Du tenker sikkert på Nexium. Jeg hadde akkurat samme problem som deg og fikk noen kapsler av legen som heter Omeprazol. Det var som å få et nytt liv :-)
Krusemynthe Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Takk Sonja. Det var det jeg tenkte på. Er håpløs på navn generelt - og legemidler...ha'kke sjans til å feste seg i min hjerne! Men nå har jeg skrevet det ned - begge du nevner! ..og jeg blir lettet over å høre at det er mulig å få hjelp:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå