Gå til innhold

Halsbrann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart gal av halsbrann.

Har noen noen gode råd imot dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngå for mye sterk / syrlig mat, mye sukker o.l.

Melkeprodukter og Link (eller andre syrenøytraliserende tabletter) hjelper godt.

Skrevet

Når du kjenner det komme lar du en eller to Loveharts smelte sakte på tunga.

Det er et miraklmiddel og det eneste jeg brukte forrige gang.

Skrevet

Selv har jeg kjøpt noe på apoteket som heter gravison, eller noe liknende. Men utover det har jeg opplevd at det hjelper å tenke på hvordan man puster. Når halsbrann-riene står på blir jeg ofte litt stresset av det og puster store åndedrag. Hvis jeg deriomot greier å senke skuldrene og bare fylle lungene med litt luft hver gang jeg puster inn vil lungene ta midre plass og det blir mere plass til magesekken, som videre gjør at halsbrannen ikke føles så intens.

Skrevet

Min mirakelkur er vaniljeis.. Ikke mye om gangen, men litt =) Det døyver denne brannen betrakelig =)

Skrevet

Gaviscon funker veldig bra for min del hvertfall! Fåes reseptfritt på apoteket...

Skrevet

Halsbrann er på en måte et dårlig ord - for det brenner jo i hele overkroppen, spør du meg.

Jeg er skikkelig plaget - og gaviscon hjelper ikke lenger. Ved et par anledninger har jeg faktisk kastet opp blod fordi det etser meg opp innvendig.

Skal til legen denne uka - og da skal jeg be om å få noe reseptbelagt jeg ble tipset om her inne (husker ikke helt hva det heter, men det begynnte på N, og inneholdt en x, tror jeg). Ikke optimalt å dtte i seg legemidler under sv.skapet, men det er på en måte valget mellom pest og kolera.

Skrevet

Krusemynthe.

Du tenker sikkert på Nexium. Jeg hadde akkurat samme problem som deg og fikk noen kapsler av legen som heter Omeprazol. Det var som å få et nytt liv :-)

Skrevet

Takk Sonja.

Det var det jeg tenkte på.

Er håpløs på navn generelt - og legemidler...ha'kke sjans til å feste seg i min hjerne! Men nå har jeg skrevet det ned - begge du nevner!

..og jeg blir lettet over å høre at det er mulig å få hjelp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...