Gå til innhold

hvor mye grøt?


TrøttSomEiStrømpe-

Anbefalte innlegg

snuppa er nå 4 mnd, og har tenkt til å prøve litt grøt o.l.på kveldn for å se om hun sover lengre av det

har kjøpt noen glass med grønnsakspurè o.l. og gitt henne små smaker, men hvor mye skal/kan man egetlig gi dem? til de sier stopp selv? vet lissom ikke om et sånn glass er mye for dem..

 

gleder meg til å lage litt forskjellige retter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De par-tre første gangene har jeg gitt bare litt grøt - vi har begynt der. Og etterpå har jeg gitt så mye han vil ha. Må legge til at jeg ammer først og at jeg begynte med grøt på dagtid sånn i tilfelle han skulle få vondt av det. Etter en uke med grøt har jeg nå begynt å gi den om kvelden og han gaper som bare det! Dette var tydeligvis veldig godt!

Men hvor mye skal man gi? Til de ikke vil ha mer tenker jeg. Det er jo de selv som vet når det er fullt eller om de er fornøyde. Så jeg gir til han slutter å gape. Han får mm først så jeg vet jo ikke helt hvor mye han allerede har spist så han får rett og slett styre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir også til lillegutt ikke vil ha mer.

 

Han gaper og smatter, men vil foreløpig ikke ha mer enn noen få skjeer. Jeg gir han mme i tillegg til å amme, hvis du vet hvor store måleskjeer som føler med nan, så lager jeg grøt av to slike skjeer (han spiser ikke opp så mye engang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir også til lurven ikke vil ha mer. Han får 6 nan skjeer blandet med mme. Noen ganger spiser han opp alt, andre ganger ikke. Regner med at han vet det best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...