Gå til innhold

noen med kiss-kidd barn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan ble det oppdaget? hvilken hjelp fikk dere?og hvem utførte den? ble de bra?

jenta mi fikk påvist det av kiropraktoren i dag. hun er 9uker gammel. bør ikke en lege undersøke nakken hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp her:)

Oppdaget på 6 ukers kontrollen, var hos manuell terapaut noen ganger+ videre hjelp av en fysioterapaut+ mange øvelser hjemme.. Alt er vedlig bra den dag i dag, han er 2 år og er som alle andre 2 åringer!

Skrevet

Jenta mi hadde det. Gikk til kiropraktor fra hun var ca 4 uker.. Kiropraktor har kun behandlet det, aldri vært hos lege. Nå er hun helt bra, og avsluttet behandlingen like før jul. Når hun var ca 5 mnd.. Gjelder å oppdage de tidlig, så man får behandlet med en gang..

Bare fortsett hos kiropraktor, det hjelper.. :)

Som sagt, min 7 mnd jente er helt bra i nakken nå.

Skrevet

Jeg lurer også på dette. Vi fikk også beskjed om dette i dag. Her er mini 18 mnd... Ble litt småfrustrert over at det ikke er påvist tidligere..

Skrevet

mi jente tok eg til kiropraktor på eige initiativ. ho var nokre år, då. Ho har ikkje fått KISS-KIDD diagnosen, men hadde den typiske låsninga i dei øverste cervical-virvlane. Eg gjorde det fordi ho har alltid vore plaga med obstipasjon og eg fant på nett at KISS-KIDD kunne vere årsak. Kiropraktoren kjenner dette lettare og betre enn ein allmennlege, vil eg tru, sidan skjelett og manipulering er kiropraktoren sitt fagområde:)

Skrevet

Det skjønner jeg, mamman til Kajsa..

Min kiropraktor var veldig glad min fikk behandling så tidlig. Når de blir en del mnd, som 6-7 mnd er det vanskeligere å behandle, eller det kan ta lenger tid og være litt problematisk..

Men nå får du nok hjelp, så ordner det seg helt sikkert, med tiden :)

Skrevet

Dere som har KISS barn hadde dere KS da??

fysioterapauten så at Sander hadde KISS da han var hos henne på 3-4 mnds kontrollen og han hadde bare 3 behandlinger så var han bra igjen..

har hørt at de som har KISS er født med KS for når man blir tatt med KS så blir ikke nakken dratt slik som på vanlig vaginalt fødsel..

vi har sjekket at ikke Linnea har KISS sjekket på 6 ukers kontrollen, og jeg håper fysioterapauten sier det samme om 1 mnd...

Skrevet

Jeg reagerer på at dere går til fysio og kiropraktor med kiss barna deres. De har ikke utdannelse til å behandle kiss barn.

De eneste som har utdannelse og kompetanse til å behandle kiss er manuellterapauter. Det er og gratis å gå til de da det blir dekket på barn under 12 år.

Skrevet

jeg går til fysioterapauten på HS og hun har utdannelse og kompetanse til å behandle kiss ! og vi betaler heller ingen ting når vi har vært hos hennes...

trodde de fleste fikk innkalling til fysioterapaut når babyen var 3-4 mnd jeg...de gjør de her i allefall og det er jeg veldig glad for..

noen har er i grupper hos fysio, men jeg ville heller være alene med fysioterapauten :)

Skrevet

jeg var hos manuellterapeut med dattera mi,og det var langt i fra gratis-kostet 700 kr!!

Er det bare hos noen det er gratis????

Skrevet

jeg går til kiropraktor som har fått grundig opplæring i å behandle kiss-kidd barn. anbefaler alle å lese litt på www.kiss-kidd.no der finner dere svar på endel dere lurer på.

da jeg nevnte på hs både til helsesøster og legen at hun holdt hodet så langt bak fikk jeg høre at det er normalt. men det første kiropraktoren sa var at det var langt ifra normalt. han sa at dette er såppas nytt at mange leger ikke kan noe om dette enda.

Jenta mi ble tatt med haste ks og fikk denne skaden da!!

Skrevet

jeg har 2 kiss-kidd barn.. 2.5 åringen ble friskmeldt når han var 14 mnd,han hadde tett oppfølging av fysioterapaut,kiropraktor og manuellterapaut. trente en del hjemme oxo da.han er en VELDIG aktiv 2.5 åring nå, å er helt normal i utvikling.( men kan ennå se når han blir sliten at han er skev i nakken)

gutt nr 2. har oxo tett oppfølging av manuellterapaut og fysioterapaut. gikk til Kiropraktor de 3 første mnd oxo. han er 7.5 mnd nå, er fortsatt ikke frisk men MYE bedre.

Skrevet

Yngste barnet mitt har KISS 1 og KISS 2. Hun er snart 16 mnd, fremdeles ikke friskmeldt. Hun startet behandling hos kiro da hun var 8 mnd, da hadde jeg prøvd alt ...utenom kiro og manuell behandling. Ble bedre hos kiro, men ikke frisk, så da gikk vi over til en dyktig manuell terapeut istedet, hun går til behandling enda. Hun fikk sin rette diagnose da hun var over 1 år. Hun hadde låsninger i bekken, midtre rygg, skuldre, nakke og øvre ribben. Nå er det nakken som henger igjen. Går tilbake en liten stund etter behandling.

Manuellterapeut er den som er spesialisten på muskel/skjelettapparatet, og den mest kompetente til å behandle Kiss-Kidd syndrom. (7 års utdanning, inkl videreutdanning på universitet)

Kiropraktor gjør mye, men ikke alle kiro som knekker C1 leddet, og det er ofte det som sitter hardest.

Fysio er IKKE kompetent til å behandle Kiss-Kidd, mange fysio vet ikke engang hva det er ! (2 års utdanning)

Skrevet

s@nder & Linnea, nei min Lukas er ikke født med KS. Han ble født vaginalt....

Skrevet

S@nder & Linnea ; nei mitt barn ble ikke født med KS, det er ikke ensbetydende med Kiss-Kidd, sjekk risikofaktorer inne på kiss-kidd.no

Min datter var veldig stor, satte seg fast, vanskelig skulderforløsning + et par andre ting, det gjorde at hun fikk problemer i ettertid (kiss)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...