Gå til innhold

Små kuler i lysken - hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på halvannet år har to små kuler i lysken. En på hver side av tissen. Det kjennes ut som to små erter som man kan bevege rundt.

Andre som har opplevd noe liknende, eller som vet hva dette kan vœre?

Fikk litt hetta med det samme jeg kjente dem, føltes litt skummelt. Men det er sikkert bare fettkuler? Eller er det ikke sånn at barn kan ha forstørrede lymfer uten at det er noe spesielt? Ville det eventuelt kjennes ut på denne måten?

Takker for svar.

Hilsen en lettere hysterisk mor ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det bare er lymfeknutene du kjenner på henne, men med sånne ting er det bedre å få det sjekket èn gang for mye enn èn gang for lite av kyndige (jeg er lettere hysterisk for sånne ting selv). Mine lymfeknuter er av typen man kan "kjenne" hele tiden om man kjenner etter (og jeg er sjekket opp,ned og i mente uten at det er noe galt med meg, men ta en kjapp tlf til legen imorgen tidlig så blir du beroliget av noen profesjonelle også :-) Lykke til :-)

Skrevet

Høres ut som fettkuler for meg. Har hatt det selv (helt smertefritt kan jeg forsikre deg om:) )

Kan jo også hende at kroppen hennes kjemper mot noen bassilusker som ikke har gitt andre tegn på sykdom og at det er kuler i lymfesystemet. (også vanlig og ufarlig.)

En tur til legen avklarer det nok, men kan berolige deg med at det er mange vanlige tilstander som gir kuler og småklumper, så ikke tenk katastrofe selv om alle mammainstinkter krever det:)

Skrevet

Takk for svar! Det beroliget meg litt, men jeg ringer til fastlegen i morgen. Tulla er forøvrig i god form og det er ingenting som skulle tyde på at noe er galt.

Skrevet

Det høres mest ut som fettkuler, en annen ting som slo meg var lyskebrokk. Men da vil du se en større hevelse. Hadde det selv som liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...