Gå til innhold

Hvordan får dere tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer virkelig på hvordan mange av dere har klart å få til en tidlig ÙL?

(må vel ikke ha hatt blødninger for å få det?).

Jeg ringte helsestasjonen og fortalte at jeg ikke ante når siste mens var, men at den KANSKJE var i beg. av desember...Men presiserte også at jeg slett ikke var sikker....

Likevel ville hun absolutt gå ut ifra en ca dato på 5.12 og dermed kom hun frem til at jeg var ca i uke 11 og fikk første time neste uke.

Jeg spurte om det var mulig å få en tidlig UL for å bli mer sikker på hvor langt man er, men det var IKKE mulig. Jeg må vente til ordinær UL i uke 17-19 sa hun....

Vet at jeg kan betale for en privat UL, men vet ikke om jeg har råd til det nå...

Visste ikke at det skulle være så vanskelig å få en UL nå som jeg TROR jeg er i uke 8-10 et sted...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 2 tidlige UL, men begge har vært privat og dermed betalt av meg selv.. Jeg hadde time der før jeg viste at jeg var gravid, og derfor ble det ikke offentlig denne gang. Jeg har før hatt en exu og derfor kunne jeg fått UL i uke 6, men valgte privat i denne omgang. Men tidliger exu gjør at du har krav på tidlig UL.

Skrevet

Du får bare time hos private gynekologer for UL. De har ikke kapasitet på sykehusene til å ta inn nervøse og redde mødre til UL mer enn en gang! (litt dumt men) Jeg måtte bestille hos privat og jeg har hatt blødninger og alt, så det har ikke noe å si lenger, dessverre.

Skrevet

Men hvis du har hatt blødninger så får du rekvisisjon fra lege og bestiller ultralyd hos en gynekolog med refusjonsordning.

Jeg betaler 100 kr gangen hos min private gynekolog i Oslo:-)

Skrevet

Jeg er veldig heldig og har en fastlege som har ultralydapparat på kontoret sitt :) Niks problem å få tidlig UL der pga tidligere sykehistorie og usikker på siste mensdato.

Skrevet

ja, selvfølgelig! Glemte helt bort at det er det jeg har fått! Beklager og bøyer meg i støvet:) huupsi

Skrevet

Eg har fått henvisning til tidleg ul pga spontanabort tidlegare. Legen foreslo det då eg fortalte kor redd eg er for å mista igjen, skreiv ut henvisning og anbefalte kven eg skulle kontakta. Er likevel lenge å venta - første legekontroll var på 8+5, men fekk ikkje koma til hos ul-klinikken før eg er 12+2. Er 9+6 i dag, og har lyst å ta privat ul for å roa nervene dei to-tre vekene som er igjen før eg får koma til der eg har avtale no...

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Når man er bekymret går dagene ekstra tregt. Det er nok vel verdt pengene å ta privat ultralyd da. Du kommer helt sikkert til å bli veldig lettet!:-)

Skrevet

Jeg er gravid for første gang. Og jeg var veldig bekymret. Det fikk jeg presisert til min fastlege som sendte henvisning til tidlig UL. uten blødninger eller smerter eller noe. Men jeg MASTE og det er mitt stikkord til deg. Det har jeg hørt andre si til meg og det funket for meg og. MASMASMAS....

nå skal det legges til at jeg har litt psykiske greier og skylde på

Skrevet

jeg har aldrig betalt noenting for mine ul'er å jeg har hatt så mangen jeg ikke hvet lenger hvor mangen (tilsammen altså) denne gangen har jeg hatt 1 og skal ha en til, hos privat gratis...skal deretter ha flere på sykehuset gratis...når jeg hadde sa fikk jeg komme hver dag, gratis på sykehuset.

Skrevet

Spør legen din om en hendvendelse til en Ul, og si det sånn som det er. så går det nok greit. jeg fikk tidlig Ul pga jeg var så nervøs for downs. lykke til da :)

Skrevet

Takk for fine ord, mama73. No har eg bestilt privat i tillegg - det blir på fredag ettermiddag. Dyrt med 1000 kroner, men viss eg ser eit bankande hjerte, er det sååå verdt det!

Skrevet

men er det ikke billigere å bare bruke doppler hos fastlegen? så slipper man å punge ut for privat ul? Man får jo hørt hjertelyden. Jeg hørte den i uke 10.

jeg har hatt 3 UL hittil (er i uke 16) fått dette pga risikosvangerskap. måtte ikke betale noe da alle svangerskapskontroll skal være gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...