Matja Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Er det noen her som har en "svart" dagmamma? (Altså en som ikke betaler skatt, for de som trodde jeg snakket om hudfarge...) Får dere stønad til barnetilsyn da? Hvordan går dere frem da? Nå skal jeg ha lille gull 2 dager hos en venninne og 2 dager hos mamma i uken i 2 mnd, og etter det begynner hun hos en svart dagmamma som tar betalt 4500. 1000 kr av de er "hvite" fordi de går til en park hun også driver. JEg har da skjønt at jeg kan få dekket litt av disse utgiftene, men hva med resten? Jeg vil også betale mamma og venninnen min, men vil jo ha dekket en del også... Noen som vet?
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Jeg hadde svart dagmamma til datteren min da jeg var alene. Jeg fikk et skriv fra det som nå er nav, som hun måtte skrive under på. Et skriv om at hun bekrefter at hun passer barnet, og hvor mye du betaler henne. Tror du får dekket 64 %.
winneboo Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Ja du får støtte selv om dagmammaen er svart. Dette har jeg fått bekreftet av nav.. Problemet mitt er at dagmammaen her nekter å skrive under fordi hun er redd for å bli tatt, ergo jeg får ikke støtte til barnetilsyn, så det er 5500 kr rett ut
Matja Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2008 Så utrooolig kjipt, Charlie! Blir irritert når jeg hører om politikere som må gå fordi de har hatt svart dagmamma. Hva skal vi gjøre da??? Ikke at vi er toppolitikere (ikke jeg iallefall ;-), men likevel!! Full barnehagedekning, my ass!! Får du bhg fra høsten av forresten?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Det er vel bare 2197 kr rett ut siden du får 3 303 kr i kontantstøtte når du ikke har barnet i barnehage.
winneboo Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Bare og bare, har nesten 20 000 i utgifter per mnd så de 5500 som kunne vært mye mindre har mye å si.
winneboo Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Ja det er veldig kjipt, hvertfall når jeg vet at jeg kunne hatt litt mer i inntekt dersom hun bare hadde signert. Kjedelig å tape penger jeg kunne fått. Vet ikke om hun får barnehageplass fra høsten av, håper det fordi dagmammaen er så mye syk at jeg har vært på tampen av å miste jobben pga for mye fravær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå