villemo* Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Sorry det udelikate spørsmålet, men kan vi bruke scheriproct rektalsalve eller andre mot hemoroider når vi er gravide?
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Dette står det om scheriproct i felleskatalogen Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Preparater som inneholder kortikosteroider skal ikke brukes i løpet av svangerskapets tre første måneder. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet. Langvarig bruk bør spesielt unngås.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Du kan evt. bruke alcos-anal i stedet Graviditet/Amming: Klinisk erfaring indikerer ingen risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet kan brukes under amming.
villemo* Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2008 Ok. Takk for svar. Kan jo høre på apoteket hva de sier også, for sikkerhets skyld. Det er ikke no morro å gå sånn.... Jeg har hatt det i begge mine forrige sv.skap også, men jeg husker ikke hva jeg brukte da. igjen takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå