Gå til innhold

Morsmelk, morsmelkerstatning og kumelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke ungen min til å drikke morsmelkserstatning. (Nan 2 om det har noe å si). Hun er 10 mnd gammel og får pupp fremdeles men prøver å slutte ammingen nå. Problemet mitt er at helsesøster, som snakker så danskt at det nærmest bare er en summetone, ikke forstår hva jeg mener tror jeg, da jeg heller ikke skjønner henne. Spurte om ungen må ha morsmelkerstatning når hun nekter å ta det, eller om jeg kan begynne med kumelk. Hun veltet ut av seg noe som for meg bare bestod av konsonanter og da jeg spurte omigjen ble jeg ikke mye klokere. (Trivelig dame, og ikke ment som å rakke ned på dansk, heller min inkompetanse for forståelse av språket. )

Noen som har erfaring rundt melkebytte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kumelk er ikke anbefalt før barnet har blitt over året. Du har ikke prøvd andre mme da? Småfolk og Hipp sine skal være veldig bra.

Skrevet

ville begynt forsiktig med biola jeg

Skrevet

Ti måneder er gammelt nok til at syrnede melkeprodukter som yogurt (hvis den ikke er tilsatt melkeprotein) og kultura er ok. Du kan jo prøve og se om det faller i smak, eller andre morsmelkerstatninger, for det skal visst smake litt forskjellig.

Skrevet

Jeg ville ammet noen mnd til (det harjeg gjort med begge mine) :-)

Skrevet

Hadde hatt lyst til å fortsette å amme men er ikke mulig da jeg skal ut i jobb snart. Men jeg får prøve Hipp og småfolk og kanskje litt biola. :) takk for hjelpa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...