Gjest Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Lucas skal begynne med overnatting hos pappan (selv om jeg egentlig ikke føler det er ok enda men måtte bare fire på det..lang historie). Så da lurer jeg på hva han har "krav" på at jeg sender med? Han betaler ikke bidrag da han ikke er bidragsdyktig, Jeg har bilstol men den er mamma sin og hun ville ikke at barnefar skulle drive å låne den da den var ganske dyr. Jeg tenkte jeg skulle sende med vognen og klær og toalettmappe med tannbørste,salve osv... Men mat, bleier,tillegg,flasker, leker(?) og alt annet slikt er det vel han som skal kjøpe inn når han er hos han vel, eller? Altså leker kan jeg jo også forsåvidt sende med sålenge det kommer tilbake igjen men.. Lurer på om det er noen regler på hva jeg MÅ sende med liksom?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Når Mina skal til pappaen sin, så sender jeg kun med toalettsaker+ vogn. Klær har jeg sendt med, så han har et par skift hos seg.
Kosel Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Ville vel sendt med en toalett mappe og en par "favoritt"leker. + vogn og bilstol. Forløpig er mini så liten og pappan hans bor så langt unna at han har samvær hos meg eller foreldrene sine så da sender jeg med klær også. Men mat,bleier,flasker etc er på plass der borte så det sender jeg ikke. Om han skal fraktes med bil så er du nesten nødt til å sende med bilstolen da... kan jo ikke sende ungen løst i bilen heller. Personlig syntes jeg også det er tull at vi skal kjøpe hvert vårt sete, hvertfall av sete nr 1 som vi bruker nå, er jo ingen sak å flytte det over i en annen bil. Unødvendig utgift x2 liksom... Firet på det...hvorfor det tigern??
Kosel Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Må jo forøvirg avtales med pappaen da, sånn at ikke han plutselig ikke har noen ting. Og da må dere avtale at han, kanskje ikke kjøper alt på engang om han sliter økonomisk, men en og en ting fra gang til gang sånn at seng, dyne, sengetøy,leker, flasker er på plass etterhvert. Også kommer det jo ann på hvor ofte det er snakk om. Jeg og pappaen og hans foreldre og forsåvidt har sendt mat og mme litt frem og tilbake fordi det må brukes opp så og så lang tid etter at det er åpnet og mini har stort sett kun fått mm, så om jeg åpner en mme pakke så er det ikke sjangs om at vi får brukt den opp før jeg må kaste den, så da sender jeg den likså godt med bort. Og de gjør det samme om de har handlet og åpnet noe.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Fader nå hadde jeg skrevet det lange svaret også forsvant det:O Ok saken er det at barnefar og jeg kranglet om samvær, jeg synes ikke han er her ofte nok, han møter ikke opp etter avtalen, han respekterer ikke meg eller tingene til Lucas(sparker lekene osv), han lyger til meg og er slarkete med stell osv og mye annet som jeg prøvde å ta opp med han. Diskusjonen ble ganske opphetet og han la alt over på meg, ikke noe var galt med han, jeg var urimelig og masse annet og alt skulle bare være etter min pipe.. han hadde annet å gjøre enn å løpe hit i tide og utide.. Jeg mente at å se sønnen sin to dager i uka ikke akkurat er å løpe hit eler å danse etter min pipe (vi ble jo enige sammen om de to dagene så han kan bare holde kjeft egentlig).. vel og mye mere. Så sa han at moren hadde ett forslag, men jeg sa at nei vi kunne ta dette med fvk så vi hadde en nøytral part og få det skriftlig så han kanskje begynte å ta ting mer alvorlig. Han sa han ville ha Lucas på overnatting men jeg sa at det ble ikke aktuelt når han ikke kjenner barnefar godt nok og barnefar ikke engang møter opp til samvær.. Men neida moren hans ringte, hun overkjørte meg fullstendig, begynte å bable om annahver helg osv, avfeide alt jeg sa og lot meg ikke komme til for å forklare hvorfor jeg føler Lucas ikke kan overnatte enda(veldig mange grunner som ikke er nevnt her)..Til slutt skjønte jeg at jeg ble nødt til å gi meg for jeg følte dem kom til å bli vanskelig å ha med å gjøre om jeg ikke ga meg for hun pusha på.. hun var ikke frekk eller noe men hun presset meg veldig og tok ikke ett nei for ett nei selv om jeg sa at Lucas er blitt veldig vanskelig på soving i det siste og veldig skeptisk til andre folk enn meg (barnefar bor hos moren hvor det også bor stefar og to veldig hypre småbrødre som forøvrig oier veldig med Lucas, lyser han i øynene med lommelykt feks)..Men uansett.. jeg ble nødt til å gi meg så da blir det en natt annenhver helg til å begynne med da..Føler meg veldig forbannet over at han gjemmer seg bak mamman sin istedet for som ett voksent menneske å ordne dette med meg og fvk som en nøytral part. Synes ikke dem tenker på Lucas sitt beste i det heletatt for når vi er dær på besøk er Lucas alltid skeptisk,redd,usikker og gråter mens han klamrer seg fast til meg for det blir så bråkete og mye folk til han med alle de som bor der og at han ikke kjenner dem særlig (for de har bare besøkt oss en gang selv om jeg sier de kan komme så mye de vil). Jeg kommer i allefall til å kreve at han må komme å ha samvær med han minst en gang i uka utenom å så Lucas blir mer trygg på han og at om overnattingen gjør han utrygg får vi slutte med det og heller ha dagsamvær til Lucas blir trygg på han. Så da får jeg bare prøve å gjøre det beste ut av dette og legge godviljen til og prøve å legge mest mulig til rette for at overnattingen skal gå bra. Det er det jeg mener med å fire.. Ellers angående bilstolen er den mamma sin, jeg bare låner den av henne og hun ville ikke låne den bort til han da den er ganske dyr, jeg kan jo ikke bare la han få bruke den når hun har sagt ettertrykkelig nei. Men siden han ikke betaler bidrag føler jeg at han godt kan holde Lucas med mat og bleier i allefall mens han er der, kommer jo til å sende med klør og vogn og toalettmappe som sagt, men synes det er for ille om jeg skal drive å holde maten osv når han er hos pappan å.. eller er jeg teit som synes det er helt feil? Seng og dyne osv har dem visst der.. de har ikke lekegrind,vippestol,grind til trappa osv så de kommer nok til å løpe en del mens han er der.. (kan jo ikke akkurat begynne å sende med hele leiligheten min jeg heller vel? de har en og en halv uke å forberede seg på til han skal ha han så håper de finner ut en løsning på det).. Uansett, jeg skal skrive en liste til han over hva han trenger så får jeg evt sende med flasker og slikt denne første gangen til han får tak i selv..eller er det en dum ide med en liste? Jeg har sagt til han tusen ganger før at han burde begynne å kjøpe inn litt nå og da framover med tanke på overnatting så han ikke må kjøpe alt på en gang siden det blir ganske dyrt så han kan egentlig skylde seg selv som ikke har tatt imot det rådet og hørt på det jeg sa.. Lucas drikker ikke mye mme lenger, han spiser grøt til frokost og kvelds, brødskive til lunsj og babymat til middag og såvidt litt mme innimellom de måltidene. Leker kan jeg jo såklart sende med, men jeg hadde satt pris på om han kjøpte noen å hadde der han å, og at de jeg sender med kommer hjem igjen.. Vel, men uansett er det noen som vet hva man faktisk må sende med, som det står skrevet at man skal sende med eller er det ingen regler på det? Beklager at dette ble så rotete, er fortsatt ganske opprørt over at jeg ble overkjørt så fullstendig av dem:(
Kosel Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Moren hans har jo uansett ikke noe hun skulle sagt da. Det er dere som voksne mennesker og foreldre som skal ta avgjørelser og bli enige om ting som samværsavtaler. Og om dere ikke er det så er det i samråd med fvk dette gjøres. Så du burde jo da bare ringe de å be om å få en time tidligere pa sånn og sånn. Og si klart ifra til bf at ingen endriner i samværet blir gjort før dere har vært på fvk å diskutert og laget skriftlig avtale. Når det kommer til bilsete så må du hvertfall si det til han så han får skaffet et. Skal være mulig å få leid på bayshop butikker og forsikringselskaper mener jeg. Et vennepar av meg skal hvertfall leie gjennom forsikringsselskapet. (aner ikke hvilket de har da)
bærtæ Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Du skal vel stå for klær men mener barnefar skal stå for annet. Er jo derfor far får fratrekk i bidrag utfra hvor mye overnatting det er. Forøvrig var første delen av innlegget ditt over her nesten som det skulle vært skrevet av meg. Akkurat samme saken med ikke møte opp de 2 dagene i uka for så nå å kreve mer. Syns absolutt ikke du skulle gitt deg og rett og slett gitt beskjed til farmor at dette er mellom barnefar og deg, og om han ønsker mer samvær får han bestille time på FVK. Skjønner frustrasjonen din og jeg er selv litt enstelig for tiden pga all driten men du må ikke la deg overkjøre. Hva blir det neste? Jeg har gitt beskjed om at noen ny avtale blir det ikke før dagens avtale følges, og at han får bestille time til mekling da jeg ikke skriver under avtale annet sted. Syns du skal om så bestille timen selv og gi beskjed om at overnatting ikke finner sted før denne er unnagjort.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Her sendes ikkje noko med, vi deler kun på bilstolen som eg har, så behøver han ikkje kjøpe noko nytt før ho skal bytte. Har tilbydd å sende med kler, men han vil ha ein eigen garderobe til ho der. Einaste eg veit er at enkelte sender med kler.
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Takk for svar damer:) Jeg orker ikke mere krangling med barnefar så vi får prøve med overnatting og se hvordan det går da, men ser jeg at det ikke fungerer setter jeg ned foten tvert uansett hva dem sier!!
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Jeg sender ikke med noe annet en yndlings-bamsen som småen må ha når han sover... Bf har klær, bilstol og vogn sjøl. Eneste er ytterklær vi ikke har dobbelt av. Vi fant ut at det var best slik, bl.a for da krever det mindre planlegging. Han er hos far på overnatting annenhver helg fra fredag til søndag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå