Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare ett lite spm.

Gubben å jeg satt å snakka her en dag at om vi hadde fått tvillinger som ble født på to forskjellige dager, hva skulle vi gjort da? Gubben mente at da hadde han "flytta" bursdagen til den ene mens jeg mente at de godt kunne ha hver sin dag...

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig hadde de fått hver sin dag...De HAR jo hversin dag. Er vell helt natulig det da!

Skrevet

Jeg ville latt de ha hver sin dag.

Går det ann å flytte en bursdag da? De ville jo fått personnr med hver sin fødselsdato på... Feiret på samme dag ville en jo selvfølgelig gjort da.

Skrevet

Han mente at han skulle klare å overbevise jordmora om å skrive samme dato dersom det var snakk om bare noen min over /før tolv... Om det har gått, det vet jeg ikke :)

Skrevet

Jeg hadde syntes det var litt kult med tvillinger med bursdag på hver sin dag.

Man kan jo feire bursdagene samtidig allikevel.

Skrevet

Det går jo faktisk ann å få tvillinger født i forskjellig år, hvis man føder før og etter 00.00 på nyttårsaften.... Det hadde jo vært litt spes... :)

Skrevet

Man bytter da ikke fødselsdato! :-o Tror jeg aldri de hadde gått med på. Dessuten skal det jo stå tidspunkt også..

Men jeg tror jeg ville feiret annenhvert år på hver sin dag, kanskje?

Skrevet

Hmm... Jeg lurer på hva de har gjort da jeg? Sånn i forhold til skole å sånn? :)

Skrevet

De ville nok gått i samme klasse. Det er vel mange som får gå i trinnet over hvis de er født før 5.jan.

Skrevet

Det hadde ikke vært noe problem, du hadde bare utsatt skolestart til den ungen som var født før tolv. Hadde glatt fått gjennomslag på det, også hadde de garantert blitt de eldste i klassen ;-)

Skrevet

jordmora hadde nok ikke gått med på det. Fødselstid er fødselstid.

Skrevet

Jeg kjenner ei som fikk tvillinger en gutt på nyttårsaften og en jente 1.januar. (tror jeg, husker ikke helt hvem av de som har når pga vi er ikke så nærme at vi feirer bursdagene deres)

De har bursdag på hver sin dag og synes moren sa at det faktisk er veldig bra nå når de er litt større. Ikke kjekt å alltid dele bursdagen sin med noen andre! Litt kjekt å få være den ene som er i søkelyset på sin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...