junispiren fikk liten Dennis Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har fått i meg en og en halv syltynn skive med spekeskinke idag.. Spiste den sammen med egg-omelett, og rundstykker.Fikk SÅ dårlig samvittighet etterpå da jeg kom på det! Jeg er 22+6, så jeg er jo over havveis, men er det fare likevel? Huff jeg ble så bekymra.. =(
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har spist spekemat gjennom alle mine svangerskap!
Fornøyd med tøybleier Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Det er veldig lite sannsynelig for at du skal ha fått i deg toxoplasmose, men du kan jo ta en test neste gang du er på helsestasjonen? Spekemat er en av de tingene man skal holde seg unna. Jeg har fått i meg litt i løpet av svangerskapet og ikke fått toxoplasmose. Husk at sannsynligheten for at akkurat den biten du spiste var dårlig er veldig liten. Jeg tror også at man blir veldig syk selv om man får i seg denne bakterien, og har du ikke det så er det nok ingen fare. Om du en gang i livet før du var gravid har fått i deg toxo er du immun. Om du ikke er immun kan du tenke deg alle de gangene du har spist noe som kan gi deg toxo og at du aldri har fått det i deg! At du skulle få det i deg på den ene biten du har spsit nå er derfor meget usannsynelig. De fleste holder seg helt unna i tilfelle de skulle få toxo i løpet av svangerskapet. Jeg gjør det så langt jeg kan. Men det er større sannsynlighet for at du er med i en bilulykke enn at du får i deg toxo i løpet av svangerskapet.
mamma050308 Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Ingen grunn til bekymring, har gjort nett det samme. Jeg er veldig glad i spekemat og snakket med legen om det. Han sa at hvis jeg putta spekematen i fryseren i ca 3 dager, så var det ingen problem å spise spekemat. Så all spekemat går en tur innom fryseren før det kommer i kjøleskapet. Gilde sine produkter er best sa legen. Så jeg har spist spekemat gjennom hele svangerskapet og ikke hatt noe dårlig samvittighet. Har også spist spekemat som ikke har vært i frysen og har ikke fått noen problemer. Noen "feil" må man ha, man blir ikke syk av å spise spekemat en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå