Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sortert bøkene deres etter farge? Er visst veldig "inne" nå så jeg på frokost tv.. Og man vil vel følge med i tiden, vil man ikke? Altså. Alfabetisk er ut;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart jeg har ordnet de etter farge, det er old news!

Skrevet

Nåh...

Mine er (i den grad de er sortert i det hele tatt) sortert etter størrelse. Enda mer ut, sikkert.

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

De er sortert etter div prinsipper -

lyrikk for seg

novellesamlinger for seg

Gilgamesj-1950 kronologisk

resten etter når jeg først leste noe av forfatteren, og alt av den forfatteren står der.

Farger er for folk med et fattig indre liv, som kompenserer med interiør. Alfabetisk er for anal-retentive.

Skrevet

hahahah....

Har jeg et fattig indre liv, Luten?

Skrevet

Etter farger vil jeg ikke ha. Men de skal passe akkurat inn i hylla, derfor går det etter høyden.

Skrevet

Har du dem på farge? Virkelig? Hvordan finner du igjen noe som helst når bøker av samme forfatter er spredt etter hva omslagsdesigneren hadde røyka den dagen?

Skrevet

Innrømmer igjen. Måtte google på analretentiv. Flisespikker? Hva med henne jeg kjente en gang "kjøpe bøker jeg? Nei jeg har bøker"" og trenger ikke fler nå som jeg har samlet til en hylle":)

Skrevet

Fnys. Like harry som bokhylla full av serieinnkjøpte og åpenbart uleste samleverker.

Skrevet

Kjøpt etter farge og meter.

Skrevet

Jeg har bøker med samme farge i en hylle og "rotete" omslag i andre....

System i galskapen:o)

Skrevet

Litt i samme genre som de som kaster paperbacks fordi de er "stygge".

Skrevet

Skulle være enkelt det med farge sa interiørmannen. "Markens grøde" på grønn f.eks. Men hvor plasserer jeg da "hvite niggere"?

Skrevet

Skuffet jeg deg nå eller?

* Forte meg opp å sette bøkene etter når jeg har lest de*

Skrevet

Nei, jeg bare prøver å forestille meg hvordan det funker i praksis... eller ville funka her..

Skrevet

kanskje jeg er litt bokutseendesær?

Skrevet

Har bokhylle langs ein heil vegg, med opne hyller oppe og hyller med skapdører foran nede. Så gøymer eg uinnbundne bøker og "søppellitteratur" nede, og setter "bestbøkene" oppe. Dei står i hyller etter sjanger, og er stilt opp frå høgaste til lågaste bokrygg. Frå høgre til venstre. Slit litt når bøker av same forfattar ikkje kan stå ilag pga dette. Då bryt eg av og til reglane.

Syns faktisk det er frykteleg vanskeleg å organisere bøker.

Mannen min kjøper ein del bøker i antikvariat. Dei har av og til ei aldeles skrekkeleg lukt. Kva er den lukta igrunn? Og går den an å få vekk?

Skrevet

Signerer Daniel.

Bokhyller er bannlyst! Har endelig klart å arkivere 2300 filmer også, da unnslapp jeg siste hylla før jeg flyttet fra leiligheten min. Aldri mer!

Skrevet

Forsøksvis alfabetisering som alltid går til helvete, noe stablet oppetter den ene veggen i påvente av flere hyller som skal settes opp, i en haug på nattbordet, hjørnebordet i stua samt en egen hylle for lånte bøker. Praktverkene står øverst i trygg forvaring for husets barn. Der tar de seg bra ut også - HÆ-HÆ!

Ingen bøker som jeg ikke har lest har adgang til bokhyllene. De havner på hjørnebordet eller nattbordet.

Svigerinna mi kjøpte seg billige bøker med pen gammel rygg på antikvariat fordi det så lekkert ut i hyllene - OMG. Innholdet i bøkene er det visst ingen der i gården som bryr seg om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...