Gå til innhold

Hm, lurer på om jeg rusler inn hit...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha prøvd i 1 år og 3 mnd, inkludert en SA og en XU, så er det vel her jeg hører hjemme... Bli gravid fenger ihvertfall ikke noe særlig lenger, føler at man blir litt i en annen fase enn de som lurer på hva IKM og EL er for noe...

Litt nedfor for tida, hadde forhåpninger til pergo som ikke ser ut til å funke i første omgang ihvertfall. Er i gang med den 3. enkle kuren, som ikke ser ut til å gjøre så mye annet enn å korte ned sykluslengden men noen dager. Vi får se, det er kanskje på tide å pushe litt til på legene?

Ehm, ser at dette ble et skikkelig deppeinnlegg, skal prøve å skjerpe meg litt, altså. For vet at det er mange fine damer her inne som takler det å være sliter i en mye lenger periode enn meg. Ønsker oss alle lykke til, måtte det klaffe snart! : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her trenger du ikke ta dg i sammen. man driver ikke å måler hvem som har opplevd det verste, elelr hvem som har prøvd lengst. Er man en sliter så er man er sliter, det er vondt uansett. kriv så mange deppe innlegg du vil, vi er her for dg.

jeg vil først si at du ikke må miste håpet. Det kan se ut som det ingen ende vil ta, men som oftest så ender det bra. Stå på videre. dersom d ikke lykkes på 3.pergokur så bør du kanskje få sjeekket litt videre ja, hør med din gynekolog.

Stor klem fra meg til dg

Skrevet

Takk skal du ha, Tryne. : ) Var etter innlegget ditt på Bli Gravid jeg gikk inn her og myste litt. Og ser jo at dere som er her inne er i faser som er mer relevante når man har holdt på en stund. Så jeg føler meg allerede mer hjemme her, etter at jeg "kom ut av skapet" og definerte meg som sliter. ; )

Tenkte jeg skulle høre med gynekologen etter denne pergokuren, ja. For jeg tror at tidlig spotting (dag 8, 9, 10 etter EL) og korte LF (stort sett 10 dager) er der det ligger hos oss. Så nå er det på tide å få sjekka ut mannen også, for å utelukke det, samt finne på noe annet enn pergo (som jo ikke har så mye å si på LF direkte, hvis jeg har forstått det riktig). Litt i en bølgedal, men jeg vet jo sjansen er stor for at vi før eller siden får det til, med de mulighetene som finnes i dag. Og så har vi tassen fra før, det hjelper også. : )

Ser fram til å lære mye av dere her inne, og dele sliternes hverdag med dere. : )

Skrevet

Høres ut som om du knskje burde fått progesterontilskudd, crinone er mye brukt. den blir ført inn i vagina. Ellers er mange akupunktører ekspert på å fikse slike ting som sykluser. De kan få bort spottinger og ordne sykus lengde og lutealfase.

Skrevet

Ja det er som Tryne sier, inn til oss er du velkommen i uansett hvilken grad av prøving du har vært gjennom. Vi vet alle hvordan du har det og om det er noe du lurer på eller vil snakke om så er vi her. Vi ( egentlig mest tryne:) fått i gang bra aktivitet så vi er en gjeng nå som er her inne hver dag:)

Velkommen og lykke til!

Skrevet

hei tasselur

jeg har hatt positiv effekt av pergo, men ikke enkle kurer. Jeg fikk dobbel kur den første gangen og den virket ikke. Fikk derfor trippel kur og da satt faktisk både eggløsning og spire. Mistet desverre tidlig.

Etter et par mnd begynte vi på ny trippel pergo og jeg er i dag ca 9 uker på vei.

Så kanskje du kan høre om å ta en omgang med sterkere doser. Kanskje det vil hjelpe. Ellers så har de ikke funnet el på blodprøvene mine. Jeg har selv brukt en formue på el tester og testet fra dag 12 og helt frem til jeg får påvist el og så videre til den ikke blir påvist lenger. Og el testen har først slått ut på dag 19 hos meg.

Ikke gi opp dette ordner seg nok.

Skrevet

Har mine mistanker om at det nok kunne hjulpet med progesterontilskudd etter EL for å holde nivået høyere noen dager til, som du sier Tryne. Og har også vært innom tanken på akupunktur. Er bare litt vanskelig å komme i gang, det var det med å definere seg som sliter.. Men etter denne pp her så blir det inn til legen, og så får vi høre hva han sier. Hvis jeg ikke spør skjer det iallefall ikke noe!

*Kristin23*IVF*utredning*, så koselig at dere er en aktiv gjeng her inne, det lover godt. Føles veldig godt å få svar på mitt første innlegg og bli ønsket velkommen, så takk for det. : )

Gratulerer tideli bom *gravid*!!! Ja, kan nok hende jeg bør prøve meg på en større dose pergo, for å se om det har noen effekt. Men jeg vet at jeg har el, både fra blodprøve og ut fra temping. EL kommer fra dag 20-24 uten pergo, og 16-17 (20 denne gangen, mon tro?) med pergo. Kan jo likevel hende at pergo får litt ekstra fart i systemet? Men vil tro at jeg uansett trenger noe for å få forlenget LF, siden jeg spotter så tidlig.

Igjen, takk for en veldig koselig velkomst her inne, det setter jeg pris på. : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...