(0_o) Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Henrik fikk i går morges to vaksiner hos helsesøster (3 månederskontroll). Etter et par timer fikk han feber over 39 grader, og har det fortsatt. Virker litt utilpass og er veldig sutrete og rød og varm. Målte tempen igjen nå, etter at han hadde liggi i bare bleia på teppet sitt og avkjølt seg litt i ca et kvarter og termometeret viste 39,3. Vet jo at små barn takler feber mye bedre en oss, og passer på at han er lett påkledd og tilbyr puppen ofte så han skal få i seg nok væske. Men bør jeg gi ham febernedsettende (paracet stikkpille)? Har hørt at man skal kontakte lege ved feber >39 grader over to dager - ville dere ringt legevakta? Han er litt slapp og veldig sutrete, men kanskje det er helt vanlig etter en slik vaksine? (Helsesøster nevnte ingen ting om feber)... Eller er det bare jeg som er en overhysterisk førstegangsmamma? Tusen takk for svar:)
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 For det første: det er ingenting som heter overhysterisk, og du kan godt ringe legevakta for å høre så slipper du å bekymre deg. Men dette er nok en bivirkning av vaksina ja. Jeg hadde gitt han en paracet og sett det ann.
Honningmelon Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg hadde gitt paracet. Og særlig ettersom han er så liten. Også hadde jeg sett det ann en dag til.
(0_o) Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2008 Da gir jeg ham febernedsettende og ringer legevakta hvis det ikke hjelper/feberen stiger raskt igjen. Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå