Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Ang soving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jr (21 mnd) har siden han var 3 mnd sovnet selv uten noen som helst slags stimuli utenom kosebamsen sin.

Det siste halvåret har han brukt lang tid på å sovne, både til dubben og til natten. Han turner og prater i sengen og etter en stund kaster han kosebamsen "over bord" og da begynner han å gråte og roper på bamsen sin (som han så søtt kaller Alla). Vi går da inn og gir ham bamsen uten å si noe til ham og legger han ned og går der ifra. dette kan skje alt fra 1- 5 ganger ca.

I barnehagen sover han på samme rom som en annen gutt som sovner med en gang han legger seg. Og til nå har ikke jr forstyrret den andre gutten noe, men nå har jr begynnt å ropt og styrt enda mer i bhg og de ringte i dag og spurte om de kunne prøve å legge han i vogn ute fordi han forstyrret den andre gutten.

Jr er ikke vant til å sove i vogn så jeg tror ikke det hjelper han noe og ikke har jeg så lyst at han skal sove ute heller. Men jeg syns det er fælt at han forstyrrer sovekameraten sin, og det går jo ikke ann det heller... Syns det hele er litt ekkelt faktisk

Hva kan jeg gjøre for at han skal sovne lettere når han legger seg?

Eneste jeg har tenkt på er at jeg skal vente litt med å gå inn når han skriker etter Alla, kanskje han skjønner at det ikke er så lurt å kaste den fra seg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett å si altså, men jeg ville gitt vogna en sjanse da. Noen spesiell grunn for at du ikke vil det?

Lykke til :)

Skrevet

Jeg sa at de godt kunne legge han i vogn, er åpen for det meste.

Tja, jeg vet ikke helt, er bare ikke vant til det, og er litt redd for at han skal fryse eller kanskje til og med svette for han er så varm i seg selv... Litt redd for at de ikke skal ha så god kontroll på han ute i vogn som inne i ei seng - og det kan de jo heller ikke ha

Skrevet

Da vil jeg bare sende en hilsen fra en liten tass som elsker å sove ute, i sol og vind, regn og snø :) Det er bare å variere vognpose/pledd/klær etc, det går kjempefint! Og barnehagen er sikkert godt vant med å se hva som passer til dagens vær, og tilpasser det til ungene :)

Skrevet

Noen andre som har noe å si om dette?

Hva skjer dersom jr ikke sovner i vogna tror dere? Den andre gutten får jo sove da, men tenkt om de bare lar jr være ute da... Huff er ikke helt overbevist jeg altså...

Skrevet

Ok, tydeligvis no need to worry. Jr sovnet med en gang de la han i tolv-tiden og sov litt over en time ute i vogn i dag.

De hadde på han seler og han låg helt rolig. Så i morgen skal jeg ta med vår vogn og så kan de bruke den når de føler for det.

Det jeg har lært av dette er at jeg må stole mer på personalet i bhg til jr. De er flinke og ansvarsfulle og gjør det de mener er til det beste for barna. :)

Takk til Mayaya for betryggende ord en gang til :)

Skrevet

Nå når du har fått se at det gikk fint for jr å sove ute, så håper jeg virkelig du fortsetter den vanen! La barnet sove ute, alle barn har veldig godt av det. Og det er hvor man setter vogna som avgjør om barnet har det fint i vogna, ikke været. :-)

Skrevet

Hei igjen, NewMom, SÅ BRA!!! :-D

Det var sikkert deilig for ungen også, å få ligge litt i frisk luft :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...