Gå til innhold

Første legekontroll og ul overstått

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde 3+ på hviteblodceller, men tror ikke jeg har uvi.

BT var ok, litt høyere enn vanlig.

Vekt: MINUS 300g!!! Er veldig fornøyd med det :D

Lille i magen var veldig rolig da legen tok ul, men hjertet slo og plutselig hoppa h*n til sp jeg fikk se det og :)

Jeg skulle vært 10+3 i dag, men jeg var jo forberedt på at jeg ikke er det, og legen målte h*n til 9+1.

Jeg går utifra siste mens frem til ordinær ul uansett ;)

Men det som er rart er at her på bim fikk jeg termin den 23.9, på babyverden 22.9 og legen min sa 20.9??

Og utifra ul så er terminen 29.9. Må jo stemme med 22.9 da egentlig.

Rart man blir forvirra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulera med den litle som hoppa i magen! Så stas!

Kjenner igjen det der med ulike terminar ulike stader - eg har fått alt frå 23. til 27. september på same mensdato på ulike terminkalkulatorar. Legen min landa på 26. sept på det "hjulet" ho bruka.

Skrevet

Legene går vel utifra en syklus på 28 dager..sikkert derfor terminene deres ikke alltid stemmer helt..? Ikke vet jeg=)

Jeg vil også på UL!!!!=) heldiggris

Skrevet

Jeg har regna ut alt fra 28dagers syklus ;)

Ja det var ikke mye jeg så liksom, utvendig er ikke så bra så tidlig, men det var jo godt forde :D

Skrevet

Bim bruker 283 dager for det har fått det for seg siden det er gjenomsnittslengden for norske kvinner.

WHO bruker 282 (samme gjør babyverden.)

Jeg vet ikke hva legen gjør "feil" men jeg hadde kontroller på mandager og likevel var jeg alltid forkjellig på antall dager feks 12+2 en gang 16+1 neste gang osv.

Må være det hjulet som de bruker som ikke tar hensyn til at månedene har at fra 28-31 dager?'

Ellers så heldig du er som har sett nurket ditt!

Skrevet

Takk, det er greit å vite.

Jeg tror selv på den 27.9 da, vet ikke hvorfor, men det får vi jo se når den tid kommer :)

Gubben har bursdag den 1.10 og sønnen vår er født 2 dager før min bursdag, så det er jo ganske tett på.

Skrevet

Det kan også være greit å vite at et svangerskap er 38 uker. Dvs at hvis du vet el.dag eller befruktning, så teller du 38 uker frem i tid. Det stemte på meg forrige sv.skap på dagen. 40 uker er fordi man legger til de to ukene før mens. WTO legger til 40 uker + 3 dager fordi det er gjennomsnittet for et svangerskap. Men et gjennomsnitt er et gjennomsnitt, nøyaktig tror jeg det er 38 uker.

Skrevet

WHO (verdens helse organisasjon) jeg mener de bruker 40 +2 jeg da =282

Tar du fra el blir det 268 dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...