Gå til innhold

Papirer til NAV og arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når disse skal sendes inn? Vi har ikke bestemt oss for når sambo skal ha permisjon enda, og dette må vel fylles ut på papirene til NAV? Vi tenkte å ha et møte med NAV for å få noen tips osv, og nå begynte jeg brått og bli litt stressa...:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;)

De papirene som skal leveres til NAV, Skal være levert 3 mnd før termin.. til arbeidsgiver 3uker før permisjonen begynner.. Men gjør jo ingenting å bare få det levert.. ;)

Skrevet

NEI-dte stemmer ikke!! Papirene til NAV KAN leveres TIDLIGST 3 mnd før termin, og SENEST en mnd etter fødsel!!! Men nav anbefaler at de får dem ihvertfall EN MÅNED før termin- vet at VELDIG mange her inne har fått det svaret når de har ringt NAV.

Angående arb.giver så varierer det veldig- hos min arb.giver ville de ha papirene MINST 3 måneder FØR termin, altså omtrent omvendt av hva hun over her sier... sjekk m jobben din selv, for det varierer. Men det er ikke stress m NAV enda, du er jo bare på 2. tri...!!!

Skrevet

Heisann!

Jeg ble spurt i dag fra arbeidsgiver om å levere permisjonssøknaden min der, for de ville begynne å lyse ut stillingen min, og så fikk jeg vite at jeg skulle begynne med skjemaet til NAV snart!!

Så har hentet ned skjemaet fra NAV og skal begynne å pusle litt med det.. Må jo ha bekreftelse fra lege ang termin og diverse andre ting.. Såvidt som jeg vet leveres skjemaet på jobb og så sendes inn til nav, men er litt usikker akkurat der.. Men tror det iallefall!!

De fleste NAV kontorer ser ikke ut til å behandle søknaden før det er bare en måneds tid igjen til termin, så jeg stresser ikke! Men har som sagt hentet den ned og skal begynne å puske med den.. :)

Skrevet

På min jobb var det ikke sånn; jeg fylte ut permisjonsskjemaet som jobben min har og sendte inn til jobb. Og så måtte jeg fylle ut skjemaet til NAV og sende inn det til nav selv.

Vær obs på at du også må sende inn et såkalt IS-skjema hvor arb.giveren din bekrefter din inntekt/skatt/arbeidsforhold osv. Noen må få arb.giveren sin til å fylle ut dette og legge det ved det vanlige skjemaet til nav, men jeg fikk beskjed fra personalavd her at de sender det inn direkte til nav, så jeg ikke trengte tenke på det. Ellers må man huske å legge ved bekreftelse fra lege på termindato, samt lønsslipper/årsoppgave etc som bekrefter din og samboers inntekt (om han skal ha perm).

Tror det var det hele:)

Skrevet

Mht. til ferie og fars permisjonsperiode kan dette foreløpig fylles ut med "Oppdateres senere", så lenge NAV får denne informasjonen i god nok tid til å behandle det før evt. ferie eller pappapermisjon trer i kraft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...