--{--{-@solstråle Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Tulla mi på snart 5 mnd har blitt så vanskelig om kveldene, med det mener jeg fra klokken 18.00 til leggetid ca 22.00... Jeg ammer henne, og til nå har det gått veldig bra:) Men de to siste måltidene før legging, tuller hun noe så innmari ved puppen. Hun begynner bra, men så begynner hun å snu seg til sidene så puppen detter ut(hihi) for så å begynne å grine. Jeg prøver og prøver, bytter til den andre puppen.. men neida, det gårr ikke.. Den siste amminga før hun skal legge seg, går litt bedre, for etterhvert sovner hun til puppen og jeg bærer henne til sengs.. Vet ikke hvordan jeg skal tolke dette jeg?? Er ikke hun sulten, eller er hun ikke interessert i puppen mer?? huff, dette er så slitsomt!! Ellers legger hun bra på seg, sover nettene gjennom. Jeg har så vidt begynt med grøt og vann til henne, men gir ikke det så sent på kvelden... Er her noen som har opplevd lignende?? har pågått i over 2 uker nå..:/
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Er hun ikke overtrøtt da? Merker på snuppa mi at er hun overtrøtt, vil hun veldig gjerne ha puppen men når hun først får den klarer hun ikke å ligge rolig. Har et ernorm sutte- og nærhetsbehov, men er ikke sulten og da blir puppen feil. Her ligger hun ofte med smokka i munnen, men inntil puppen og koser... Da får hun både i pose og sekk. Mens noen ganger må jeg bare legge henne for seg selv, i vogna eller senga, for hun finner ikke roen ved puppen. Har ingen konkrete råd til deg, men da snuppa mi var på samme måte var vi nødt til å legge henne tidligere og da gikk det over. Hun legger seg for natta kl 19. (ammer da 3 ganger i løpet av natta) Hun er snart 4 mnd
knøtta Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Du må rett og slett legge henne mye tidligere, mi tulle er drøyt 6 mnd og ho legges klokka seks, da er ho stuptrøtt og sover til seks-syv om morgenen uten mat. Snart skal jo klokka stilles frem og da blir ho lagt syv ny tid, for deg blir jo klokka 23 og det er jo langt på natt!. Prøv metoden med å legge henne 10-15 minutter tidligere hver kveld, til slutt ender du på en normal tid for legging og får innarbeidet gode rutiner. Da får du og din mann litt tid for dere selv på kveldene og det er jo deilig.
Nusse_83 Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 helt enig med deg knøtta, her må jeg også legge snuppa i seks tiden, ellers blir hun overtrøtt, bare tuller og vil ikke legge seg før ca kl21.30 hun sover til syv uavhengig om jeg legger henne tidlig eller sent. Det er jo godt å få litt igjen av kvelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå