Gå til innhold

Er 3000 for mye, lite eller passe som matbusjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere budsjettert med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her går det vel ca 4000. en voksen og ett barn. kjøper god mat og ikke det som er det billigste.

Skrevet

kjøper også ok mat. liker ikke euroshopper og sånn.

men så vidt jeg husker så har du jenta di helt alene. at hun aldri er hos mamman?

Gutten min skal jo være litt hos pappan, og da blir det nok billigste sort. spiser generelt lite når jeg jobber natta. blir gjerne et enkelt brødmåltid.

baker også brødet selv og handler i sverige en gang pr mnd.

Men kanskje legge til 500 kroner til...

Skrevet

he he det er sønnen min da ;o)

nå er han hos morra si hvert 5-6 uke da. men nå er det mulig jeg spiser mere enn deg også da. ikke spiser jeg brød heller og kun varm mat så da blir det jo fort litt dyrere. man må nesten bare prøve seg fram litt å se hva man bruker.

om du tar vare på alle kvitteringene fra mat butikken i en mnd så er det lett å se hva du bruker.

Skrevet

Vi er en og en halv voksen (kjæreste spiser alltid middag her) og to barn 90 % og to barn en gang i blant til middag.

Når det bare var meg og ungene så brukte jeg maks 3000, nå bruker jeg mellom 3500 og 4000.

Lager all mat fra bunnen av, handler grønnsaker der det er rimeligst, handler inn en del når det er tilbud og fryser i porsjonspakninger. Handler kun en gang i uken, og da etter en liste. Er striks på at maten vi spiser skal være sunn og variert.

Skrevet

Godt å lese at dere bruker såpass i mat :o)

Jeg og mine to barn på 3 og 7 år bruker ca 4000 i mnd, og jeg trodde vi brukte mye.. Men har ikke klart å spare inn noe steder, så da liegger vi vel på normalen da :)

Her går det så mye i matpakker! Brød, knekkebrød, pålegg, yoghurter og frukt. 2 matpakker til hver pr dag, er jo 30 matpakker i uken!! Og da må vi ha variasjon og ordentlig mat :)

Middager er vi flinke å variere - fra billig tomatsuppe, til mer avansert retter.

Skrevet

grønnsaker og frukt er dyrt. og det bruker jeg mye av. skulle hvert billigere det som er så sundt.

Skrevet

ja, alt for dyrt. men kiwi og lidel er vel noe billigere.

tenkte å sjekke ut lidel på skedsmokorset til helgen før svømming.

Skrevet

Syns ikke kiwi er billigere. Er noe lureri spør du meg;) På rema kostet pærene 9,90 og på kiwi 14,90, for eksempel. Da hjelper det lite med momsrabatten;)

Skrevet

appelsiner er oxo mye dyrere på kiwi ser jeg. synes ikke det er noe bra der. dårlig kvalitet er det oxo. koster 9,90 noen plasser oxo 17.90 på kiwi.

Skrevet

Jeg har 1500 igjen til mat etter at alt er betalt, så jeg synes 3000 virker kjempemasse!

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg har laga en detaljert oversikt over hva slags matvarer jeg må kjøpe inn og 3000 er nok. Hvis jeg regner 2000 til hverdag (inkl. MME til vesla) og 800 til middag så får jeg god middag hver dag og chips, brus og sjokolade i helgene samt litt barnemat på glass. Men ellers så blir det 1500 i hverdagsmat og 700 i middag.

Skrevet

Kjære du som kun har 1500 til mat etter at alt er betalt. Det må da være langt under livsnormen.

Ser ut som jeg skal klare meg fint hvis jeg sier 3500 da. Hadde tenkt å bli super fornuftig. ikke brus i uka feks. Men herregud. hvorfor skal jeg ikke nyte et glass brus når tassen har lagt seg.

skal da ikke slutte å leve heller.

Får begynne å kikke litt ekstra på priser når jeg handler. Fylle bensin når prisene synker osv.......

Takk for opplysningen om kiwi og frukt. Det har jeg ikke tenkt over. Ser egentlig veldig sjelden på priser på frukt og grønt, da det er noe VI MÅ HA!!!!

Natta jenter og gutter. Nå er klokka 0817 og jeg er ferdig med arbeidsuka. Langfri også, så skal ikke jobbe før neste helg.

Det er godt!

Skrevet

Jeg klarer meg fint på 1500. Drikker ikke brus, spiser lite sjokolade og lager mesteparten av maten fra bunnen av. MEN jeg gleder meg til gjelda er nedbetalt sånn at jeg kan skeie oftere ut.

Kiwi er visstnok dyrere selv om de har "fjerna" momsen, men du kan jo sjekke. Jeg vet ikke selv.

Også hadde dinside engang en undersøkelse som viste at bensin var billigst på tirsdager.

Skrevet

Vi er to voksne og fire unger og handler en gang i mnd ca 3000kr. Melk og noe frukt kjøper vi utenom.

Og vi spiser ikek noe dårlig, alltid nok mat i hus om det er masse besøk en uke osv.

Skrevet

Det er flott at 1500 kroner rekker, men jeg tenker likevelt at dette er på grensen.

Er det gjeld du sitter med, ville jeg nok tatt kontakt med kommunen for evt gjeldsannering........ refinansiering osv.

Skrevet

Nesjda, jeg har bare noen måneder igjen. Vil bli ferdig med det. Har ingenting å klage over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...