Gå til innhold

Varme vann og grøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å introdusere grøt og vann til den lille, bruker mme til grøten. Koker vannet, avkjler det littegrann og setter det i kjøleskapet. Man skal vel helst gi lunket vann, så kan jeg varme det i microen? Går det ann med grøt også? Når jeg mater blir jo grøten så fort kald!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Personlig tror jeg det er greit at de venner seg til at vannet ikke behøver å være lunkent hvis de skal drikke. Like greit først som sist. Med min første fungerte dette i allefall bra. Og her går grøten ned på høykant selv når den ikke er lunken lenger også. Jeg er ikke så glad i å bruke mikroen jeg, men d er sikkert helt greit. Har du vannkoker går d jo an å fylle litt mer i flaska etterhvert. Her bruker vi bare vann i grøtpulveret, og da er vannkoker supert!

Lykke til

Skrevet

Romtemperert vann er helt greit å gi. Om du må koke vannet først så er det bare å la det stå til det får romtemperatur. Vannet er jo ikke et helt måltid så ungene blir ikke nedkjølt av å drikke det kaldt!

Et tips for å holde grøten varm er å sette grøtskålen i en større skål med varmt vann. Da holder den seg lengre. Men nødvendig er det ikke. Ingen av mine tre har nektet å spise grøten selv om den blir kald etter en stund. Bare prøv så ser du jo hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...