Spirevipp med go`gutten Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Vi har såvidt begynt å gi gutten vår grøt, men det går ikke ned så mange skjeene før han begyner å skrike. Han er vant til å få flaske med melk om kvelden, så det er den han vil ha, og har han først fått den vil han ikke ha mer grøt. I går gav jeg han vann fra en flaske, det gikk fint og han spiste litt mer etterpå. Så ut som han likte vannet veldig godt også! Men det gikk ikke så lang tid før vannet kom i retur. Er det fordi vannet har så tynn konsistens at det lett kommer opp, eller er det dumt å gi han vann i det hele tatt? Han er snart 5 mnd.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Heisann. Noen tips kan være og gi grøten litt tidligere på dagen. Fks i 17tiden.Og gi grøt først også evt melk etterpå. Da er han ikke fult så trøtt og mer toldmodig til disse nye mat vanene :-) Vet ikke om det med vannet men vår gutt også gulper opp litt av vannet :-/ Litt utblandet med grøt liksom.. Men dere er heldige som får han til og drikke vann. Vår er 5,5mnd og har holdt på i 1mnd og prøvd. Får i han litt vann men så tygger han som regel bare litt på tutten ;P Vann er ikke dumt og gi :-) Hadde han kun blitt ammet hadde han ikke hatt behov for vann men kunne jo også gitt litt for og venne på barnet vann :-) Når man begynner og gi grøt kan det hende seg at barnet blitt litt mer tørst, og da er det kjempe fint med vann som tørste drikk.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2008 Ja, det virker som han er tørst når han får grøt, så da tenkte jeg at jeg kunne begyne å gi han litt vann. Idag gikk det mye bedre, ammet han litt først, så fikk han grøt en halvtimes tid etterpå, så stelte vi han for kvelden en liten halvtime etter der før han fikk flaska med melk. Merker at han er mer tålmodig og spiser mer grøt dersom han har fått mm først, for da er han ikke så desperat liksom. Gikk greit med vannet også idag, han gulpet ikke så mye av det. Får bare prøve oss frem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå