Gå til innhold

Emils bisettelse 22.02.08


Engel, skatt og lite frø.

Anbefalte innlegg

Fredag 22.02 kl.10.30 i Haslum lille kapell var det bisettelse for vår lille Emil.

 

Vi ankom kapellet en halv time før, og fikk litt tid for oss selv. Da vi kom inn sto den lille kisten der med det lille hvite blomsterhjerte fra mamman og pappan din. Rundt var det dekket med levende lys og etterhvert ankom det nydelige blomsterkranser tilsendt fra nær og fjern. Da vi sto der foran kisten og så på bilde av deg og den lille bamsen din tenkte jeg at dette er så utrolig feil, men likevel så fantastisk vakkert. Det gjorde så uendelig vondt. Vi gråt masse...

 

Selve bisettelsen var nydelig og jeg sang alle sangene for deg slik jeg hadde planlagt at jeg skulle gjøre for deg hver dag etter du ble født.

 

Vi var samlet omtrent 40 stykker som rakk å bli så glad i deg. Kun nærmeste familie og venner. Det var så godt å se alle sammen. Samtlige kom frem og ga oss en klem før bisettelsen startet. Det gjorde så godt.

 

Til slutt la jeg og pappa en rød rose på kisten din etterfulgt av masse hvite roser og liljer som venner og familie hadde med seg. Det bugnet av blomster etter sermonien var over. Jeg var helt målløs, utrolig stolt og følte en slags letthet da vi sto ute i solskinn og frisk luft for å si farvel til de fremmøtte.

 

Det var et vakkert og verdig farvel vi fikk tatt med deg, lille engel. Jeg savner deg mer enn jeg selv kunne ane at jeg skulle savne noen. Jeg vil alltid bære deg med meg i mitt hjerte...

 

Tenk at så mange ville komme å være sammen med oss den dagen. Alle satt sine egne behov til side og støttet oss 100% slik vi trengte. Jeg har noen beintøffe venninner som enten selv bærer et barn i magen eller som akkurat har født. Hun ene har tom en to uker gammel gutt som bærer det samme navnet som min lille engel. Jeg er så utrolig heldig midt oppi den store sorgen. Tusen takk alle sammen som betyr så utrolig mye for oss. Veldig glad i dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jeg som nettop svarte på det forrige innlegget ditt. Må bare si at du er sterk.. Dette hadde ikke jeg klart. Sorgen og savnet må jo være helt enormt. Huff som jeg gråter når jeg tenker på hva dere har opplevet. Tårene bare triller.. Har ingen ord. Håper du klarer å komme tilbake til hverdagen etter hvert. Nå skulle du egentlig vært hjemme og kost deg med lille Emil i hendene dine. Synes veldig synd i deg.

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ord blir fattige....derfor vil jeg holde godt rundt deg & gi deg en varm klem som kjærlig stryker deg på kinnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det setter jeg uendelig stor pris på Amy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For et fint minne å bære videre, Boblis. Vi hadde minnestund får vår Iben som døde 19 februar i år. Det var så perfekt og veldig "oss". Vi hadde valgt ut sanger, dikt, våre aller nærmeste var der og vi hadde en rolig og god følelse inni oss da minnestunden var ferdig. Og jeg tror det er veldig viktig å ha med seg videre når man tenker på englebarnet sitt.

 

Sender en virtuell klem til deg og dine :) *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk, kjære jenta mi for at du er den du er! Takk for at du kan glede deg over det barnet jeg har i magen min,som ikke er en selfølge akkurat nå. Jeg synes du og din kjære er helt fantastiske, og dere fortjener det beste!

Det er ikke jeg som er "beintøff", det er du som er det!

 

Veldig,veldig glad i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...