mammaentilenguttogenjente Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Kan noen her prøve å forklare meg hvordan man feller av når man er ferdig å strikke? skikkelig teit spørsmål... jeg husker rett og slett ikke.)
du og jeg og vi to Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jo - du strikker to masker sammen, og setter masken du da får tilbake igjen på pinnen du tok to fra. Så strikker du den masken på nytt igjen sammen med en annen maske, og så videre. Hele tiden strikke to, sette tilbake igjen, strikke to... Siste maske drar du tråden gjennom maska på en måte, så det blir en slags knute. Skjønte du det?
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 En annen måte å felle av på som jeg personlig syns blir penere enn det forrige forslag er følgende: Strikk 2 masker, ta den første maska (lengst til høyre) og smett den over maske nr 2. strikk en maske til og smett den bakerste over nr 2. Skjønner? Lykke til
du og jeg og vi to Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Hi, hi, nå ble JEG litt nysgjerrig. Men jeg tror ikke jeg skjønte det?
Sørland-snuppa Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 enig med deg tralle Tone Troll. det er ev veldig grei måte og gjøre det på
Hønemor&guttaboys Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Tralle Tone Trolls måte bruker jeg også, den blir finest
frøken blå Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Absolutt enig med TTT!! =) Men ikke stram tråden for mye, da blir det ikke fint.
du og jeg og vi to Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Men vil noen forklare litt nærmere, jeg forsto ikke helt...
frøken blå Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 - strikk en maske (maske 1) - strikk en til maske (maske 2) - trekk maske 1 over maske 2 (litt samme prinsipp som fingerhekling før, husker? løkke over løkke!) - strikk en maske (maske 3) - trekk maske 2 over maske 3 And so on!! =) Vips så har du to masker igjen, så trekker du den første over den siste. Riv av tråden og trekk gjennom. Nok en gang likt som fingerhekling! =)
du og jeg og vi to Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 Aha, det skal jeg prøve! Takk!
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 Strikk maske 1, strikk mask 2, løft maske 1 over maske 2 slik at den ikke er på pinnen lenger men ligger rundt maske 2. Strikk maske 3 og løft maske 2 over maske 3 på samme måte som du løftet maske 1 over maske 2. Fortsett slik til du bare har en igjen som du trekker tråden igjennom. Hva for noe fint har du strikket?
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 26. februar 2008 #15 Skrevet 26. februar 2008 Skjønte du det? Husk som noen sa litt høyere opp at du ikke må felle for stramt, da bare snurper det seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå