Gå til innhold

Trenger synspunkter ang mobil til 10 åring.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter som straks fyller 10 år,det høyeste ønsket er å få seg egen mobil...men jeg er i tvil,tenker at hun er ung selv om jeg vet at mange på samme alder har egen tlf.

Hvis hun får egen tlf så skal det selvsagt være et abonnement vi styrer.

Er såå redd for å gjøre henne lett tilgjengelig hvis dere skjønner...men hun er egentlig ei fornuftig jente så regner med det går bra,kun venner og familie som får nr hennes...

Har dere erfaringer,positive som negativ,veier for og imot...

Hilsen hysterisk hønemor ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er hysterisk å være skeptisk til en 10-åring med mobil. Veldig bra er det!

Hvis Soff hadde vært 10 år og skulle fått mobil nå, hadde jeg funnet en med kontantkort. Jeg ville også funnet en som ikke har mulighet til å bruke WAP og MMS. På den måten unngår man totalt muligheten for å sende/motta bilder (tenker da på "ekle" bilder). Hvis hun tar et bilde av noe helt uskyldig (men kanskje spennende?) og sender til en venninne, som hun senere blir uvenn med f.x.

Du kan også høre med forskjellige operatører om det går an å sperre for 5-sifrede nummer, 800-nummer osv...

Skrevet

Har en på ni med mobil. Har et billig abonnement, og fri familie. Har stengt for alle typer nedlasting og han kan ikke sende bilder. Det fungerer veldig fint. Har også en jente på elleve som har det på samme måte. Skjønner skepsisen, men hos oss er det ingen problemer.

Skrevet

Barn på 10 år UTEN mobiltlf er nesten en sjeldenhet ;-) Jeg synes det er tidlig på en måte, for de er jo bare barn, men så er det jo så vanlig nå at unger som ikke har mobil nesten blir ertet for det.

Dersom dere skaffer et abonnement som passer en så ung jente, ser jeg ikke noe i veien for å kjøpe henne mobil.

Skrevet

Hvis du spør 10 åringer idag tror jeg nesten alle har mob, nesten rart hvis de ikke har.....sånn er det idag=) Min jente på 9+ har en arve-mob, men skal få ny til sommeren. Den brukes mest til å holde kontakt med meg etter skolen osv. Bor landlig, så det er greit å være tilgjengelig. Så lenge hun er påpasselig burde hun få mob, det går jo an å sette grenser for bruken av den hvis du er engstelig for det.

Sorry for skrivefeil:-)

Skrevet

Her har pia på 7år mobil.

Hun har et tomt kontantkort med fri familie.

På den måten er det kun oss hun kan nå.

Er veldig greit når hun er ute :)

Slippe å ringe rundt til alle sammen for å høre om hun er der. Her går de ganske fritt husene mellom, og forflytter seg kjapt :)

Er også veldig greit at hun kan ringe oss uten å spørre om å få låne tlf hvor hun er på besøk først.

Hun har en avlagt mobil etter oss. Kan ta både bilder og video, noe som er veldig spennende. Hun følte seg veldig stor når hun fikk mobil :)

Jeg var egentlig helt mot at barn skulle få mobil!!

At de burde nærme seg tenårene først (over 10 år)

Men nå har hun hatt mobil i snart et år, og jeg angrer ikke!!

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Jeg syns ikke noe om det, men kommer til å gi barna mine mobil når "alle andre" får det. Min søster på 8 år (3 klasse) fikk mobil til jul i år, og var en av de siste i klassen sin til å få det. Flere har hatt siden de var 5-6 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...