Gå til innhold

Når slutter man me pilla?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker oss barn i juli, aug eller sept -09 (prioritert rekkefølge). Når anbefaler dere å kutte ut p-pillen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dvil jo si at dere satser på at den sitter på 3 forsøk det da....hva om dere ikke greier det da venter dere ett år til da da eller??

vil anbefale å slutte med en gang og heller bruke kondom eller andre hormonfrie prevensjonsmåter

Skrevet

nå er det jo ikke slit til alle at spira sitter med en gang:)

så det er ikke enkelt å si at nå skal jeg bli gravid og få barn om 9 mnd.

 

Skrevet

nei skjønner ikke helt tankegangen til de som skal ha barn en bestemt mnd jeg helt....ikke desemberbanr osv....selv hadde vi termin 15.mars...men ble 11.desember barn på oss...

 

så planlegge barn er umulig!!!!!!

de kommer når de tenker det

Skrevet

Synes ikke dette var et så dumt spm. Synes vi burde ha takhøyde her inne. Hun/du vet jo sikkert at man må være forberedt på at det kan ta tid, men det gjør jo ikke noe om man velger å planlegger litt..., og hvis det tar tid... ja ja så får det jo ta tid da! : )

 

men som et forslag ti svar så hadde jeg sluttet med p-pilla 2-3 mnd før dere skal begynne (altså til sommeren engang), og heller bruke kondom (hele tiden eller akkurat under el, men den siste løsningen kan jo være litt skummel da)

 

Er jo bra hvis du kommer i normal syklus før dere starter :)

 

 

Skrevet

Takk for svar:)

er selvfølgelig klar over at det ikke alltid er så enkelt å bli gravid. litt derfor jeg lurte på dette også. Når en studerer er det greit å forsøke seg på litt planlegging i allefall;)

Skrevet

Klart det er lov å planlegge litt:) For mange er det perioder av året som det ikke passer så bra... Det er ingen selvfølge at det går som man planlegger, men det betyr jo ikke at man ikke kan planlegge likevel?! Sånn er det jo på alle områder..

For oss passer det dårlig å få et sommerbarn, fordi sambo alltid er mye borte i juni/juli/august pga. jobb. Så vi håper at vi ikke får det. Da det blir stress i forhold til fødsel osv, samt at han aldri vil være hjemme på bursdagen til barnet. Om det ikke går som planlagt, nei så gjør det ikke det.

Og alle er selvsagt like glade om de ikke blir gravide som planlagt, bare de blir det. Og om babyen skulle melde sin ankomst 2 måneder for tidlig - ja, da håper vi bare det går bra:)

 

Over til deg, HI.

Jeg sluttet på pilla i august, og vi startet prøvingen i januar. Jeg fikk normal syklus igjen med en gang, men mange som sliter med det.

Men, det skal sies at det halve året med kondom, det var ikke noe særlig. Uff.

 

Lykke til med babyplanlegging og studier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...