Zevs Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Er det noen som har vært plaget med dette? Har hatt dette en 3-4 ganger og lurer på om det er farlig. Da jeg var til 1.kontroll hos legen, sa hun ikke noe spes, bare at det skulle ses an. Er i uke 12-13 nå. Blir glad for svar
LilleVackreAnna Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Sliter med det samme, men har hatt det lengre enn deg. Er nå 6+1, og har hatt det nesten hver dag siden 4+0. Veldig frustrerende! Har målt hcg, som stiger helt etter boka, og til og med vært på UL forrige uke. Men klarer ikke helt å slappe av... Skulle gjerne hørt andres erfaringer med dette jeg også!
dildil Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Kjenner til dette med brunlig utflod. Er 6+6 og har vel hatt dette i to uker nå? Ikke rennende, men merkbart når jeg tørker meg i blandt. Er heldig som har fått time til UL i morgen...VEldig nervøs og engstelig for hva som kan vente meg.. Du sier at du er i uke 12..og har vel hørt hjertelyd el lign? Da har jeg nemlig hørt at man kan beynne å slappe av og anse symptomene som "normale" for ditt svangerskap. ar jo skjønt at disse symptomene også ER veldig vanlig tidlig i graviditeten.. Skulle som alle dere ønske jeg slapp akkurat disse symptomene for det er trist å måtte være urolig midt i dette fantastiske som vi jo faktisk er så heldige å være en del av...Det er nesten så jeg ville ønske meg kvalme i stedet:-) Men som sagt: Er du så langt på vei ville jeg forsøkt slappet av og ta en titt på statistikk for abortsjansene når man er så langt på vei - OG har vært på UL...Tror det vil vise deg at du ligger godt an! Lykke til!
mama73 m/tre søte små Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har hatt veldig mye brun utflod så langt i dette svangerskapet. Begynte før jeg testet positivt og vedvarte to-tre uker etter, var på ultralyd og alt var bra. Så tre uker uten, og så litt igjen i noen dager. Så et par-tre uker uten. På onsdag kveld da jeg var 10+3 var det plutselig masse brun utflod i truseinnlegget og litt friskt blod, jeg ble superstresset da forrige graviditet endte i SA (8+1). Utfloden avtar, men er fortsatt litt brunt når jeg tørker meg på papiret. Var på ultralyd igjen igår (11 +1), og vi så en sprell levende baby som veivet med både armer og bein.:-)) Gynekologen sa at jeg mest sannsynlig vil få blødninger igjen senere i svangerskapet også da noen er veldig lettblødlig når man er gravide (skjøre slimhinner). Hun sa jeg skulle ta det helt med ro (psykisk). Jeg fikk erfare disse skjøre slimhinnene idag også, men via neseblod. Henger sammen. Kjenner jeg er mye mer rolig nå, da jeg nå har hatt flere blødninger/brun utflod som har vist seg å være helt ufarlige, slik at jeg nå kan assosiere blødninger med noe som også kan være helt ufarlig og ikke alltid en SA;-)
Zevs Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2008 Hei igjen. Tusen takk for alle svar. Tror egentlig vi kan slappe av jeg. Er jo ikke frisk blødning. Har ikke hørt hjertelyd enda, da det er noen uker siden jeg var hos legen. Men skal til lege neste fredag. Men satser på å ta en UL før den tid. Lykke til alle sammen
1+1=2* Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Hei! Jeg plages med det samme, men jeg er kun 5 uker på vei. Har hatt flere dager med brunlig utflod i to omganger. Har snakket med lege som mente det var normalt. Men jeg skal ta kontakt med lege igjen nå. Merker jeg ikke klarer å slappe av. Det frister med tidlig UL, men det er vel for tidlig ennå? Ordner dere UL privat eller er det fastlegen som henviser???
Lacey*har fått erta Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 YOU MADE MY DAY!!! Aldri har jeg vært så glad for å lese noe her inne!!! <3
Zevs Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har ikke vært på UL enda, men vurderer å bestille på Volvat. Legen din kan også henvise deg. Ble veldig beroliget av å lese svarene her. Så tusen takk for at dere gadd å svare. Håper vi alle får et sunt og godt svangerskap
LilleVackreAnna Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Ble kjempeletta da jeg leste denne tråden, trudde det bare var med som sleit med dette! Får prøve å se positivt på det i noen dager nå da... Skal på UL neste onsdag, for å se etter hjertelyd, men syns det er en eeevighet til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå