Gå til innhold

Er det virkelig bare

Anbefalte innlegg

Skrevet

reima og trolldressene som duger? Leser at mange sverger til disse og jeg tviler ikke et sekund på at de er gode men om det finnes andre merker som er gode nok så ser jeg ikke helt poenget med å kjøpe en dress til rundt 1500,- Men når det er sagt så blir det jo kanskje like dyrt om jeg må kjøpe 2 dresser til barna også selvfølgelig ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare så det er sagt så har datteren min på 4 år dress fra Europris av alle plasser (fikk i gave i fjor høst), og jeg er positivt overrasket. Dressen er brukt masse (fulltid i barnehage) og den er like fin, hun har aldri vært våt eller kald, så det så.....JEG er ihvertfall veldig fornøyd med den dressen.....

Skrevet

Vi har prøvd diverse merker. Nå sist Reima. Ulempen er at du må kjøpe 2 dresser. Vinterdress og høst/vårdress. Noen påstår at man kan bruke høst/vådressen hele året, men her vi bor blir det for kaldt på de kaldeste dagene.

Reimadressene er veldig bra, blir sjeldent våte, tørker superraskt og har god passform og det er lett for barnet å bevege seg i dressen. Den er også veldig lett.

Men: vinterdressen vår bruker han på nå 2. vinteren nå, og den blir ganske raskt våt nå. Den er vasket og impregnert etter anvisningen, så det skulle ikke være grunnen. Det er heller ingen hull i den, så jeg synes den burdte tåle minst 2 sesonger til en sånn pris.

Alt i alt ville jeg ikke brukt så mye penger på dress igjen. Det finnes andre gode dresser. Reflex feks - selv om den er litt mer klumpete.

Skrevet

Selvfølgelig er det mange andre dresser som duger. Det er bare her inne det er et Reima-hysteri.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke det. Men ser fordelen med en vanntett dress -her i oslo har vi ikke hatt ordentlig snø i år så da er det greit at dressen er tett :o) vi har HH

Skrevet

tenker på å kjøpe reflex til snuppa jeg.. jeg er som deg at jeg ser ikke poenget med å kjøpe dress til 1500 men hadde jeg kommet over salg som gjorde at prisen var halvert så vil jeg kanskje vurdert det !

Skrevet

Kjøpte 4 dresser til vesla til i viinter (salg salg salg).. og det kom faktisk på langt under 15900 kr..

Ingen av de er reima, troll eller reflex..

Ene heter My Wear.. kjempefornøyd, vesla er god og varm i den og beveger seg godt i den.. Den andre er fra Spar kjøp.. den er også kjempegod...

Skrevet

RETTELSE.. de dressene kom langt under 1500 kr.. (15900...ha ha ha h ah..skal si jeg er våken..hi hi)

Skrevet

Vi hadde Reima dress første året sønnen gikk i bhg.. Nå i vinter har han brukt Subaru dress som det står Petter Solberg på - fått i gave.. Og name it dress.. Name it dressen er jeg strålende fornøyd med.. Den gikk kun opp til str 98 mener jeg å huske, men jeg betalte 269 kr og den er bedre en Reima dressen syns jeg da.. Den kan være dass våt ut på utsiden, men ungen inni er like tørr.. Neste vinter blir det Helly Hansen, han ha fått allerede.. Min farmor hadde kjøpt på salg..

Skrevet

Spørs jo hva du mener med gode nok? For meg er faktorer som at dressen er enkel for et barn og ta på seg selv samt vekten på dressen viktig. I tillegg synes jeg det er viktig at dressen ikke inneholder giftstoffer..... noe kjedebutikkene fikk erfare sist sesong. Jeg har også sett på dressen fra Europris og det er jo en hel gummidress med fleecefor? Må bli fryktelig tett.

Skrevet

Den som du sier er gummidress med for tror jeg er regndressen fra europris. Haade i hvert fall en dress der i høst/vinter som var ganske lik i stoffet som reima sin. Den har jeg hørt mye bra om, ble også best i test (men husker ikke hvor...). Og den er jo mye billigere enn reima!

Jeg har brukt reflex de siste årene, og er veldig fornøyd med de. Har ikke blitt våte selv om de har vært ute i masse regn

Skrevet

Alt er jo relativt da, mange dresser som duger. Men om de har like bra finesser som reima/troll er jo en annen sak. Jeg for min del legger heller ekstra penger i en dress som holder seg tørr uansett vær, en dress som ikke går hull i, en som er bevegelig, varm og som puster. Og som barna syns er behagelig å bruke i all slags lek.

Tenk deg selv: hvilken voksen syns det hadde vært behagelig å gå rundt mange timer hver dag i en tung, klam gummidress? Ikke jeg ihvertfall.. Jeg har og bare investert i en dress istedenfor to som mange gjør.. Og etter sesongen får jeg solgt de til 500lappen på finn.no ;-)

Skrevet

Er foressten salg på Reimadresser på babyshop.Halv pris!Gjelder luer og div også.

Skrevet

Farmor til barna har kjøpt reima og trolldresser til ungene, men jeg satt en stopper for dette da jeg fant ut at noen billige dresser jeg fant på domus var mye bedre. ungene syns også disse er bedre å gå i. De velger de billige når de skal velge hva de vil ha på seg. Selv om trolldressen som minsta har arvet fra storesøster er en favoritt, hadde jeg heller valgt den billige som fungerer like bra og er mer vantett. Men trolldressen virker som den er veldig god å ha på seg.

Vinddressene til europris har jeg også veldig gode erfaringer med. Reima vinddressene la jeg igjen på hytta til reserve. Europris sine var også vantette. (de svømte med de og var ikke våte i det heletatt, mens reima sine blir de våte om de sitter i en vanndam.

Skrevet

en over her skrev, at Reima/troll hadde masse fine detaljer som ikke billig dressene har.. Hvilke da? For vi ha som sagt prøvd både Reima og billige dresser - og jeg merker ingen forskjell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...