~La luna~ Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Spebarn kan ha m 10kg+ vogn. Hvis man ikke har med vogn, kan ei reiseseng ersatte vogna?? Den veier nemlig 10kg nesten. Noen som har erfaring? Ringte sas, og svaret jeg fikk sjokkerte meg litt.. " Det kan jeg ikke svare på, det avhenger på hvor behjelpelig vedkommende i innsjekkingen er!" Greit å vite da, gidder ikke betale mer enn senga for å få den med på turen.
mayaya Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Min erfaring er at vogn er vogn og alt annet er bagasje :-p Men på andre siden, HVIS du treffer på den rette personen i skranken, så kan kanskje seng bli vogn... Hehehe
It's all about me Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Min erfaring er at de ikkke veier spesialbagasjen. Så jeg har fått med både reiseseng og vogn en gang. Skulle iallfall ikke tro det er noe problem å ta med seng istedetfor vogn, de er jo i tilegg mye letter å håndtere for dem. Men en annen erfaring jeg også har er at denne 10kg "regelen" for spedbarn uten bilett er forskjellig fra flyplass til flyplass. Har selv opplevd å få den med på utreise, men måtte betale overvekt på hjemreise siden de aldri hadde hørt om dette der. Så sjekk dete også.
VirreVirre Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Må bare spørre om noe jeg også; Er det noe grense for hvor tung vogna kan være? Min er 14 kg tror jeg, kan jeg sende den med softbagen i? Og kan vi ha med oss bilstol også (til baby)? Når vi er to voksne.. Reiser med sas
Stavangerdamen Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Hei. Du kan godt sende reiseseng i stedet for vogn. Det du derimot kan risikere, er om du sjekker inn ved en av av våre samarbeidspartnere, så er det ikke alltid de er like oppmerksomme på 10 kg regelen. Akkurat som ikke alle på innsjekk er like flinke til å følge regelen på 10 kg hverken av personalet eller foreldre... Opplever til stadighet reisende foreldre som lesser mye annet - ofte tunge ting - sammen med vognen, for å slippe overvekt. Hender jo da at det ramler utav, og de lurer på hvorfor de ikke får lage savna-rapport... For å si det enkelt - man har ALLE typer mennesker både på innsjekk og som reisende. Spør fint, og det pleier sjelden å være et problem.
Skottland Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Lurer også på det med bilstol. Kan evt. si at vogna tas fra hverandre til to deler, også sende bilstolen som "del 2" til vogna... men det er kanskje ikke helt lov.
~La luna~ Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2008 Tusen takk for svar. Vi skal også ha m bilstol, men den veier ingenting nesten. Tenkte legge den i en bag i stedetfor plastpose. Vi skal ha m paraply trille, som jeg håper vi får trille frem til påstigning og får igjen v landing. Vi skal bytte fly i frankfurt og i brasil, og skal være mange timer på flyplassene så avhengig av den. Er det noe regel for dette? Har gått bra før, men på siste hjemtur fra brasil ble den borte, og det var ikke no moro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå