Gå til innhold

Gravid og jobb i helsevesenet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som jobber i helsevesentet?

Jeg tråkker og tråkker i korridorer hver dag og synes det er ganske slitsomt. Samtidlig er jeg glad for å ha en jobb der jeg kan få bevege meg. Sikkert ikke godt å sitte i ro hele dagen heller. Tror ikke jeg har bekkenløsning, men har et bekken som alltid 'smeller'. Dette skjer når jeg reiser meg opp og gjør skikkelig vondt..som en låsning.

Hvordan opplever dere arbeidsdagene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være bekken låsning... gi beskje til legen din så kan han henvise deg til fysioterapi og eller kiropraktor :)

Skrevet

Jobber som omsorgsarbeider, å har ikke klart å jobbe stort dette svangerskapet. Jobber i 76% stilling natt. Korridorgåing, å tunge løft har satt en stopper, pluss at BT blei høyt.

D kan være vanskeli å jobbe i helsevesenet når man er gravid, men arbeidsplassen er pliktet til å tillrettelegge. Min arbeidsplass prøvde, å jeg ble lovte ingen tunge løft, ikke stress o.l, men sannheten ble at pga underbemanning så ble d til at jeg måtte d allikavel..man setter seg ikke å ser på at kollegaer sliter seg ihjel, mens jeg sku sitte å se på.

Føler du at du ikke klarer jobben din, syns d er tungt og smertefullt syns jeg du ska ta d opp me legen din. Du har en liten beibi i magen du burde tenke på.

Skrevet

Jobber i barnehage jeg da. Blir jo arbeid som på en måte består av mye av det samme. Etter en blødning fikk jeg beskjed og å ikke løfte eller stresse, så da var det igrunn ikke no valg. Tilrettelegging i våre yrker er vanskelig. Jeg er en person som ikke greier å sitte å se på døm andre gjøre ting som jeg egentlig skulle ha gjort. Det stresser meg egentlig bare enda mere. Så jeg havna tilslutt i den situasjonen at jeg reiste til legen min og sa at jeg tørr ikke mere.. Følte meg skikkelig feig, men jeg må nå bare tenke på lille mann...

Det må du gjøre også. Viktig er det!! Jeg mener ikke at du bare skal gå å sykmelde deg, men jeg syns du skal væra ganske nøye med å lytte til kroppen din, og ta det opp med lege/jm vis det er no føler ikke er helt på G...

Skrevet

Jobber som sykepleier, og er nå 16+4 på vei. Har inntil nå jobbet fulltid, så er kjempefornøyd med det =) Da går tida så mye fortere også, når man jobber. Men bekymrer meg litt over at jeg kjenner det en del i bekkenet, og vi går utrolig mye på jobb.. spørs om jeg reduserer stillingen om noen uker kanskje...

Skrevet

Hei! Er litt usikker på hva som forventes av meg fra arb.giver. Merker jeg har en litt høy terskel for å sykmelde meg. Men samtidig må jeg jo tenke på min egen helse. Ingen som takker meg om jeg jobber fullt frem til fødselen. Ikke lett det der. Er relativt ny i jobben også og da vil man jo gjerne vise at man 'tar i et tak'. Men min arb.giver kan jo ikke vite hva jeg kjenner på kroppen i arb.tida. Er redd dette skal utvikle seg til bekkenløsning..

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...