Gå til innhold

ang inkasso....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som vet om det vil gå ut over sambo når jeg har inkasso gjeld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ingenting med ham å gjøre. Men om du har betalingsannmerkninger så kan dere få problemer med å få lån sammen..

Skrevet

går utover???hvordan da?i forhold til at han skal ta opp lån eller??????

forklar nærmere så blir det enklere å svare på d du lurer på

Skrevet

vil disse inkasso folka kunne begynne å kreve pener fra han?ang inndrivelse... nå jeg ikkje har noen eiendeler som står på meg,vil dei da kunne ta hans ting? heilt grønn ang dette eg

Skrevet

du har ikke betalingsanmerkning når du har fått en inkasso....

d er hvis du ikke betaler den og d går videre da kan du få betalingsanerkining..... du har ingenting registrert på deg hvis du ikke har fått et brev fra fylkesnemda,... og du må inn til møte, da snakker vi andre boller...

så d går ikke utover han i d hele tatt... tror ikke dere vil ha problemer med å få lån sammen..

men viktig hvis du ikke klarer å betale hele beløpet så gjør en avtale med di om at du betaler så så mye i mnd:)

Skrevet

Ehhh - fylkesnemnda var nytt for meg ......

Men som håper osv skriver. Det er ingen betalingsanmerkning som følger med inkasso så lenge man betaler. Viktig å få en avtale med den du skylder penger. Ta kontakt med dem og få en avtale. Da slipper du også ytterligere gebyrer og renter som regel.

Skrevet

jeg trenger ikke og repetere det de andre sier om når det blir en anmerkning.. men vist det har gått så langt at du har fått en anmerkning, får ikke du lån, men el uten samboer, før gjelda er betalt... så lenge dere ikke er gift, eller registrert samboere, kan de ikke ta noen av hans eiendeler... men han må får gudsskyld ikke sette en bil av verdi(over 40 000 trur jeg) fks i ditt navn..

men vist du bare har fatt en inkasso regning i posten, kan du bare betale den, også er problemet ute av verden!!

Skrevet

men blir man ikkje automatisk registrert samboere når man får barn sammen da å bor sammen?

Skrevet

husker ikke om d heter fylkesnemda, men d var et eller annet.. hehe.... jeg fikk brev fra noe sånt engang men som sagt husker ikke helt hvor d var fra....hehe

Skrevet

Hvis kravet gjelder strøm/nettleie så er jeg rimelig sikker på at man kan/har rett å kreve samboer hvis du ikke betaler..

Skrevet

nei, man må fylle ut et samboer kjema får og bli registrerte samboere...

men mulig du automatisk blir det, når dere har vært samboere, på samme folkeregistrerte adresse i over 2 år!

Skrevet

håper-så-sterkt-m-spire-imagen: antar du tenker på forliksrådet ...(i div tilfeller, namsmannen).

man møter til megling. hvis ingen enighet, kan lennsmann i kommunen få ordre om å ta pant/inndrive eiendeler osv.

Skrevet

Dette er når man kan få betalingsanmerkning: 30 dager etter brutt avdragsordning, 30 dager etter sak oversendes forliksrådet, 30 dager etter sak oversendes namsmann. Altså kan man ha flere anmerkninger i samme sak.

Dersom man lager avdragsordning med inkassoselskapet, vil det uansett påløpe noe som heter "tungt salær" avhengig av hvor høy hovedkravet er. Skal man dele krav i mer enn 4 avdrag, påløper et "avdragssalær" som følger inkassosatsen. (tror den nå er på 57*10/2)

Dersom din samboer eier mange ting, kan ikke noen røre dette dersom ikke ditt navn i eierskapet.. Det samme gjelder ekteskap. Det er kun felleseie man kan ta pant i.

Til slutt: Et inkassoselskap kan ikke kreve betaling eller lage avtale med din samboer uten dim fullmakt..

Skrevet

stemmer d vettu yooo... hehe

lurer på hvor jeg har fått d andre fra.... hehe... *flau* hehe

men d glimta et lys når du sa d... hehe... off er d mulig....

takk for at du sa d hvetfall:)

Skrevet

Dersom man ikke blir enige i forliksrådet kan saken henvises til tingretten. Forliksråd og namsmann er ikke det samme.. Dersom det er dom i en foliksrådsak, kan den sendes til namsmann for pant, tvangstrekk e.l..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...